VII. Zorall Sörolimpia, Alsóörs – 2014 augusztus 21-23.

Hetedik alkalommal rendezték meg a Zoralll Sörolimpiát. Mi hatodik alkalommal készültünk a nagy bulira. Ismét mi szerveztük a motoros programokat a táborlakók számára.

Csütörtök reggel esőre ébredtem. Nincs mese, a szolgálat az szolgálat, menni kell, irány Alsóörs. A meteorológia szép időt jósolt a hétvégére, vagyis esőruha fel és gázt neki. Óvatosan átevickéltem a belvárosi forgatagban. Kilroy már várt rám, együtt vettük az irányt délnek.

Nyugodt tempóban araszoltunk, aztán a 6-os kivezető szakaszán egy toyotás elhúzott, a 2×2 sávos úton, a külső- és a belső sáv közti felezővonalon! Mintha motoros lenne. Elhagyott minket, sőt, az autók közt is így bujkált. Rögtön utána egy bmw-s, dettó. Biztos kergetőztek. Kilroy be is pöccent rendesen. Hát még akkor, amikor a bmw-s nemes egyszerűséggel szándékosan ráhúzta a kormányt. Közúti veszélyeztetés iskolapéldája!!!

Ekkor megnyitotta képzeletbeli kapuit a Kilroy Akadémia és heves gesztikulálással kezdetét vette a bmw-s hölgy (mint kiderült a “gyengébb nem” képviselője vezetett) oktatása. Ami elől padlógázzal próbált menekülni az autós, ideiglenes előnye azonban semmivé vált a következő piros lámpánál. Az okításra szemmel láthatólag immunis volt az alany, mert még neki állt följebb a dolog, a lámpánál trágár beszólás és köpködés következett tőle, ami igencsak furcsa egy nőtől…Kilroy pedig egy valódi grállovag, nő esetén nem kezdte meg a “második évfolyamot” az oktatásban, ami már akár túl is mutathatott volna az elméletek sulykolásán. A sietve távozó hölgyemény máig sem tudja, milyen szerencséje volt.

Kényelmes utunk volt, Érden kis megálló következett, majd Ercsiben meglátogattuk Attilát, aki jól bekapott egy tüdőgyulladást, a doki nem engedte motorozni, vagyis Pipás testvérünk mellett egy másik oszlopos tagunk is kényszerpihenőjét töltötte a buli alatt.

A 7-esen könnyed tempót gurultunk. Elhaladtunk egy Simson robogókból álló kis csapat mellett, akik dudálva és integetve köszöntek, velük még találkoztunk a hétvége során, de erről majd később.

Alsóörsön Rodox és Bogi már várt ránk, elfoglaltuk a parcelláinkat és tábort építettünk. A szemközti sátorhelyeken kedves ismerősök fészkelték be magukat. Két éve jót pálinkáztunk velük, így szívesen segítettek nekünk a molinók kitűzésében. Egyikük Kilroy vállára állt és felkötötte a tartókötelet a fa törzsére, ami jó kis fényképtéma volt, különösen Kilroy arckifejezései.

A SHOC-bázis felépítése után bejártuk a szombatra tervezett gurulás útvonalát, kellemes esti program volt, amit a jól megérdemelt sörözés követett. Sabre is befutott. Előörsünk ezután felépítette a fémsátrat is, ami a klubsátor volt. Beállítottuk a motorjainkat, nehogy megázzanak szegények.

Koncert, pecsenye, sör…ez jött ezután, jót dumáltunk az est beköszöntekor.

Péntek reggel befutott Cucu, Jana, Ádám és John. Makulátlan időben készültünk a Hiller Árpád Emléktúrára. 125 km-t gurultunk, a Káli-medence és a Balaton-felvidék szép tájain. Elvittük a csapatot a Hegyestűhöz, ahonnét fenséges panoráma jutalmazza a hegyre felmászó vándorokat. Majd egy pazar motoros úton Tapolcáig mentünk. Itt tankolás közben ismét találkoztunk a Simson-t hajtó legényekkel.

Micsoda paripáik voltak! Kamaszkoromban ilyen motorokról álmodtam. Volt köztük S50-es, S51-es, Schwalbe. Makulátlanul felújított és olyan példány is, amin látszott már a kor. A srácokkal kölcsönösen megdícsértük egymás motorjait, elbeszélgettünk velük. Az 50 köbcentis kis sárkányokkal nem haladtak valami nagy végsebességgel, no meg volt némi műszaki probléma is az út során, amit a srácok jó csapat módjára meg is oldottak, volt náluk tartalék alkatrész bőven. A műszaki segítség nyújtására hivatott Renault kísérőautó éppen lerobbant valahol utánuk, hiába no, a francia technika a nyomába sem érhet a németnek.

Ötletes megoldásokban bővelkedtek a kis Simson-ok. Volt itt konyhai kenyértartóból készített hátsó doboz és eredetileg postaládaként funkcionáló oldaltáska is. Utóbbi jól ki volt bélelve és szabványos volt a belmagassága, tele volt félliteres sörösdobozzal, a srácok alkoholmentes gyümölcsös sörös üdítővel hűsítették magukat. E kis kellemes találkozás után elköszöntünk a fiataloktól és a Művészetek Völgye csodás útjain indultunk vissza a táborba. Jó hangulatú gurulás volt, Árpi biztosan mosolygott odafent.

A délutáni program a motor- és motorhang-szépségverseny volt. Jöttek is a jelöltek. A zsűri pontozott, a kíváncsi tulajoktól pedig türelmet kértünk, mert a hagyományok szerint szombat estére volt az eredményhirdetés időpontja kitűzve. Volt itt szép motor! Épített cruiser, igényesen felextrázott cirkálók, sornégyes, boxer…sőt egy 1941-es Ariel is. Külön színfoltja volt a versenynek az egyik nevező, aki csak úgy volt hajlandő elindulni, ha eleve megígértük neki az utolsó helyezést…Mi megtettük. Lásd a díjazottakat, lejjebb.

Feldobtuk a délutánt egy kis technikai programmal is. Jana és Rodox gépén is megjavítottuk az önindító kapcsolót. szétszerel, letisztít, kipróbál, visszaszerel. Részletek itt.

Az este is társasági élettel telt, rock and roll és minden vonzata. Megérkezett Nagy Tomi, aki Rodox korábbi VT750C4-ét vásárolta meg, vagyis Árpinké után (amit Bazsi vett meg) ismét visszatért egy eladott motor a klub kötelékeibe.

Szombaton a rövidtúra volt a programunk. Szentbékkállára, a Kőtengerhez. Ez szintén a Káli-medence egy pompás látnivalója. Háznyi méretű sziklák, kis barlangodúk, meredeken álló sziklafalak földje. Tanösvény is található ott, ahol az érdeklődők megismerhetnek a nagyszerű látványosság tudományos magyarázatával is.

A gurulás itt is kellemes volt. Metzger Lajos és utasa Kingus, barátaink a GoldWing klubból segítettek a gurulás biztosításában. A termetes cirkáló hozzájárult a csapat biztonságos vonulásához, nem lehetett nem észrevenni bennünket. Cucu is élvezte a túrát -t egy darabig. Zutty, egyszercsak elröpült a füle mellett valami kis pöcök. Ez bitony a kuplung-bowden rögzítőszeme volt. nincs mese, leállás, és irány a tábor. Kilroy visszakísérte őt, a VTX-szel letolt minden autóst az útból, hogy Cucu kuppling nélkül simán visszagurulhasson. Aztán persze nyugodt körülmények közt, a táborban már volt kéznél szerszám, amivel rögzítették is a bowdent.

Sabre a táborban maradt, hogy felépítse az ügyességi pályát. Meg is tette, de jött az eső és elmosott mindent. A túráról is már megázva tértünk vissza, utána pedig párás, esős délután és este következett. Azért nem szomorkodtunk.

A tábor érdekes színfoltja volt egy gyerek-quadot hajtó kislány, aki nagy örömmel és ügyesen terelgette a négykerekűt. Fel s alá robogott, vitte a többi gyereket és felnőttet. szabályszerűen indexelt és parkolt mindenhol. Öröm volt nézni.

Szombat estére így maradt a koncert, ami a nagysátorban is élmény volt. Este pedig Sabre és Bogi színpadra szólította a pénteki szépségversenyek nyerteseit.

Akik a következők:

Motorszépségverseny abszolút győztese: Spirk Renáta, Yamaha WildStar 1600
Motorszépségverseny önkéntes utolsó helyezettje: Szécsényi Zsolt, BMW R1150R
Motorhang-szépségverseny győztese: Bebő József, Suzuki Intruder 800
Különdíj: Jack Molyneux, Ariel 300ccm (1941-es évjárat)

Vasárnap szárítgatás, bontás volt a feladat. Szép lassan kisütött a nap. Hazagurultunk. Jó érzékkel elkerültem a Balaton környéki dugót, hiába, az esőzés már vasárnap reggel elindította a népvándorlást a főváros felé.

Köszönjük a Zorallnak a lehetőséget! Köszi, srácok a jó társaságot és a közös szolgálatot.