A legendás motor
Kitolod a gépet. Végigpillantasz rajta, tekinteted végigsiklik a letisztult formákon. Indítasz, természetesen pöccre indul, lüktet a V2-es blokk. Várod, hogy birtokba vedd, de mégis türelmes vagy, mint egy asszonynál, nem ugrasz azonnal neki, hagyod, hogy tűzbe jöjjön. Aztán felülsz rá, indulsz és ettől a pillanattól kezdve másik világba jutottál, ahol időnek és térnek nincs szerepe. Talpaddal tolod a szelet. Cirkálsz. Társad a Honda Shadow.
Minőség, stílus, utánozhatatlan érzés, a határtalan szabadság élménye, nap mint nap!
Élet a Shadow előtt - Honda Custom gépek a 70-es évektől
A hetvenes évek elején egy új irányvonal indult útnak: a Honda törekvése, hogy könnyen kezelhető, a mindennapokban jól használható típusokat dobjanak a piacra. Ez volt az új négyhengeres, tárcsafékkel ellátott, rendkívül népszerű CB500, valamint az egy évvel később megjelent CB 350 és 350 Four modellek.
1971 Honda CB 500 Four
1971 Honda CB 350 Disk
25 évvel a Honda Motor Corporation vállalat megalakulása
után vezetőség-váltás következett be, aminek eredményeképpen
számos új modellt mutattak be. Piacra lépett a CB 200, a CR250, az MT125-250. A CB 350-et a kicsit sportosabb és nagyobb CB 360 váltotta fel.
1974 Honda CB 200
A hetvenes évek közepén jött ki az első folyadékhűtéses, kardántengelyes GL1000 csúcsgép. Ez már egy igazi tiszta erőgép, csodálatos vonalvezetéssel.
1975 Honda GL 1000
Megjelentek az első igazi szupersport gépek, a CB125, 550, 750 (első négy-az-egyben-kipufogórendszer) és az első jó terep-enduró MR 125. Egy évvel később a Honda piacra dobta az első automata váltós motorját, a CB750 A Hondamaticot (GL1000 LTD), 2000 darabos, limitált példányszámban.
1976 Honda GL 1000
1976 Honda CB 750 - a Hondamatic
A Custom modellek kialakulásában nagyban hozzá járult az, hogy a Honda megvetette a lábát Amerikában és nem csak új üzletekkel jelentkezett, nemcsak a piacot akarta termékeivel meghódítani, hanem új gyáregységet is létrehozott az Egyesült Államokban.
1978 - az első V-TWIN motor, a CX 500
Ezt a motorkerékpárt egy keresztben elhelyezett V-motor hajtotta. Egyébként ezen modell szériájában adták ki a világ első turbófeltöltéses, sorozatban gyártott gépét is!
1978 Honda CX 500
Amikor egy évvel később az amerikai üzem teljes kapacitással működött, megszületett az első igazi Custom modell, a CX500. Az év másik újdonsága a CB750 KLT lett.
1979 Honda CX 500 Custom
A kényelmes túramotorok iránti kereslet miatt megjelent a gyár első teljesen felöltöztetett modellje, a GL 1100 Gold Wing, a legnagyobb lökettérfogatú gép, ami a Honda vezető modellje lett. Ebben a kategóriában a mai napig világelső.
1980 Honda GL 1100 Interstate
1982
A Gold Wing sikerén felbuzdulva középkategóriás túragépekkel jött ki a Honda: GL 500 Silver Wing, GL 500, a V4-es gépek VF750 Sabre és a VF750 C Magna, illetve a Night Hawk modellek. a CB 450, 650, 750SC.
1982 Honda GL 500 GL 650 Interstate
1982 Honda VF 750 Magna
A CX 500 TC turbó az első modell, ahol turbó feltöltést alkalmaztak az elektronikus üzemanyag befecskendezéssel együtt. A GL1100 A Gold Wing az első olyan szériában gyártott modell, amelybe audio felszerelést raktak.
1983 Honda CB 550 Night Hawk
1982 Honda VF 750 Magna Sabre
1982 Honda CB 450 Night Hawk
Szintén 1982-ben jelent meg Japánban a Honda NV750 Custom, ami a Shadow-típus "előfutára" volt.
A Honda Shadow japán piaci bemutatkozása - Termék hírek két keréken
1982-ben jelent meg a japán piacon a Honda NV750 custom - ami a Shadow-típus 1983-as "előjátéka" volt
A Honda japán honlapján találtuk az alábbi cikket. https://www.honda.co.jp/news/1982/2821216n.html
1982 december 16
Debütál a "Honda NV750 Custom" - amerikai stílusú 45 fokos, 3 szelepes, négyütemű, vízhűtéses SOHC V2-es motor
A Honda Motor Co. Ltd. bemutatja a "Honda NV750 Custom" modellt, amely az amerikai stílus jegyében született és számos technológiai újdonsággal tűnik ki. 45 fokos V2-es, hengerenként 3 szelepes és két gyújtógyergyás, négyütemű vízhűtéses SOHC blokk hajtja az új modellt, amely megkapta a Honda hidraulikus szelephézag-állító mechanizmusát.
Az amerikai custom stílus szerint, a teljesség igényével készült az NV750, amelynek új tervezésű, 45 fokos hengerszögű V2-es motorja a tökéletes hajtómű. Az elékelt főtengely mechanizmus alkalmazásával a Honda egyedülálló új V2-esében nincs szükség kiegyenlítőtengelyre, zaj- vagy mechanikai súrlódás csökkentő megoldásokra. A keskeny blokk egyben kisebb tömegű is, ami hozzájárult az önsúly csökkenéséhez. Ezen túlmenően, az égéstérben két gyújtógyertya alkalmazásával és a 3-szelepes megoldással a hatékonyabb szívás és kipufogás folyamat révén jelentősen javítottuk a tüzelőanyag égésének hatékonyságát. A szelephézag beállításáról hidraulikus mechanizmus godoskodik, szükségtelenné téve a kézi utánaállítást. Mindezek segítségével az új V2-es kiváló nyomatékleadással és teljesítménnyel büszkélkedhet, és mindezt takarékosan nyújtja - a maximális forgatónyomatéka 66 Nm percenkénti 6000-es fordulatszámon, legnagyobb teljesítménye 66 LE percenkénti 7500-as fordulatszámon. A teszt fogyasztás-mérés során 60 km/h tempónál 1 liter üzemanyag 41 km megtételéhez volt elegendő (ez kb. 2,44 l/100km-es fogyasztásnak felel meg).
Honda NV750 Custom
A motorversenyzésben szerzett széleskörű tapasztalatainkat is kamatoztattuk az új modellben. Gyors visszaváltáskor hátsó kerék kipörgésének megakadályozása érdekében egy nyomatékszabályozót építettünk be.
A csepp alakú üzemanyagtank az amerikai formavilágot szimbolizálja, ezt erősíti a keskeny hűtő, a kipufogócsövek formavilága és a széles 140/90-15 70H hátsó kerékabroncs. Ennek eredményeként az új 750-es modell kitűnően teljesít majd az utakon. Évi 4000 darab értékesítését tervezzük. Ára 650.000 yen.
További fő jellemzői - VD kompakt karburátor, nagy szívási hatékonyság - Csepp alakú tank 9,5+3 liter térfogattal - Első és hátsó légrugók a kiemelkedő kényelem és vezethetőség érdekében - Kiváló, csendes, karbantartást nem igénylő kardánhajtás - 760 mm ülésmagasság - Kiváló minőségű berendezések, a műszerek dizájnja összhangban az első és hátsó sárvédőkkel, elegáns alumínium elemek és krómozott kipufogó - 5+1-sebességes nyomatékváltó, a jobb üzemanyag-takarékosság és dinamikus haladás érdekében - Elöl dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyereg, hatékony fékezés - A 211kg-os tömegnek köszönhetően a motor könnyen kezelhető.
Főbb műszaki adatok
Modell | RC14 | |
Hossz (m) | 2,230 | |
Teljes szélesség (m) | 0,850 | |
Magasság (m) | 1,200 | |
Tengelytáv (m) | 1,525 | |
Minimális hasmagasság (m) | 0,150 | |
Ülésmagasság (m) | 0,760 | |
A jármű tömege (kg) | 225 | |
Saját tömeg (kg) | 211 | |
Szállítható személyek száma (fő) | 2 | |
Üzemanyag-fogyasztás (km/l) | Fix táv megtétele 60km/h-val: 41,0 ami kb. 2,44 l/100km | |
Hegymászó képesség (tanθ) | Körülbelül 25 fok (0,46) | |
Legkisebb fordulási sugár (m) | 2,8 | |
Motor Modell | SOHC, 3 szelepes, vízhűtéses, négyütemű, V2 -- RC14E | |
Lökettérfogat (cm 3) | 749 | |
Furat x löket (mm) | 79,5 × 75,5 | |
Kompresszió | 9,8 | |
Maximális teljesítmény (LE / rpm) | 66/7500 | |
Maximális nyomaték (Nm/rpm) | 68/6000 | |
Karburátor Model | VD7A | |
Indítási mód | Önindító | |
Gyújtási rendszer | Tranzisztoros | |
Kenés | Olajszivattyú | |
Kenőolaj kapacitás (l) | 3,5 | |
Üzemanyagtank kapacitás (l) | 9,5 + 3,0 | |
Tengelykapcsoló | Olajban futó, többtárcsás | |
Erőátvitel | 6-fokozatú | |
Sebességváltó áttétel | 1. fokozat | 2,294 |
2. fokozat | 1,619 | |
3. fokozat | 1,291 | |
4. fokozat | 1,074 | |
5. fokozat | 0,896 | |
6. fokozat | (OD) 0,750 | |
Áttétel | Primer | 1,187 |
Szekunder | 3,400 | |
Villaszög (fok) | 32 ° 00 ' | |
Utánfutás (mm) | 139 | |
Gumiabroncsok | Első | 110/90-19 62H |
Hátsó | 140/90-15 70H | |
Féktípus | Első | Hidraulikus tárcsafék |
Hátsó | Mechanikus vezető záró | |
Felfüggesztés rendszere | Első | Teleszkópos (légrugó henger) |
Hátsó | Lengőkar + teleszkópok | |
Váz | Dupla bölcső |
1983
Az amerikai Honda élére új vezető kerül és több olyan modell is született, melyek kifejezetten az amerikai felhasználok számára készültek.
Az 1983-as év a legfontosabb a típus kedvelőinek: megszületik a HONDA SHADOW!
Az első modellek a VT750 és a VT500-as voltak.
A VT500-ast két féle színben - bordó és fekete - mutatták be, a tank illetve a hátsó sárvédő kapott fényezést. ’83-tól ’86-ig a feliratok aranyszínben pompáztak. Az oldaltakaró és az első sárvédő krómozott kivitelben készült, egyszerű négyszög alakú lámpával és kürttel. 491ccm-es, OHC háromszelepes, folyadékhűtéses, 52 fokos elrendezésű V-TWIN motor, kardánhajtásos kivitelben készült, 1983-tól '89-ig.
1983 Honda VT 500
A VT750-es gépet is két színben mutatták be, bordó illetve fekete kivitelben. A modell további jellemzői voltak a kör alakú lámpa, króm első sárvédő és háttámla, az oldaltakarón „Shadow 750” felirat. Ez egy 749 ccm-es, hatsebességes, OHC, hengerenként háromszelepes, elektromos önindítóval felszerelt folyadékhűtéses motor volt, kardánhajtással.
1983 Honda VT 750 Shadow
1984
A VT 500-as modellek színe változatlan maradt, de az oldaldeklik, illetve a motordekli is fekete fényezést kapott.
VT700: a motorkerékpár teljesítményét csökkentették, mert az amerikai import tarifák megváltoztak, pont 701 ccm-nél húztak vonalat. A legfontosabb változtatás a motorblokkon történt a ’84-től ’87-ig gyártottak közül: 649 ccm-es, háromszelepes vízhűtéses V-motor, kardánhajtással és 6-sebességes nyomatékváltóval szerelve. A másik változtatás, hogy az első kerékre dupla tárcsafék került.
1985
A VT 500-as modelleket már kétrészes üléssel látták el, a lámpa kör alakú, és a motor részben polírozott, részben krómozott lett.
A VT 700-as modelleknél jelentősebb változtatás nem volt.
Ebben az évben jelent meg az új Shadow VT 1100, fekete-bordó vagy fekete-ezüst színben. Az oldalborítón VT 1100-as felirattal. Főbb jellemzői: dupla kürtök, szögletes irányjelző, 5-sebességes, 1093 ccm folyadékhűtéses motor, kardánhajtással ('85-86 változatlan). Ezt a modellt egy 45-fokos V2-es, hidraulikus szelepállítású blokkal szerelték, szemben a tipikus Honda 52-fokos V-kettes, manuálisan állítandó szelepekkel szerelt gépekkel. Viszont ezen modellek is elékelt főtengelycsappal rendelkeztek, a sima járás érdekében.
1985 Honda VT 1100 Shadow
1986
A VT 500-as gépek változtatás nélkül kerültek a piacra.
VT 700-as modelleknél a „Honda” felirat és a „Honda szárny" narancs és aranyszínű lett. A motor teljesítménye változatlan maradt, viszont a jobb oldali oldal dekli fekete lett. Kis formaváltozás a hátsó sárvédőn, a küllők száma 10-ről 5-re csökkent.
VT1100: változatlan szín és forma.
1986 Honda VT 700
1987
A VT 700-as modellt továbbra is fekete és bordó színben gyártották, viszont a „Honda” felirat arany, a ”Honda szárny” barna, narancs és sárga színre változott.
VT 1100, új forma, a már igazi chopper, szép tankforma, alacsonyabb ülés, nagyobb tengelytáv, párhuzamos leömlők és egy kis háttámla a utas kényelme miatt. Ez a gép 1099 ccm-es, SOHC három szelepes, folyadékhűtéses V-motorral és kardántengellyel látták el.
1987 Honda VT1100
1988
A VT 700-as helyett VT 800C modell került a piacra. Ezek a modellek kétszínű festést kaptak, fekete-bordó, vagy bordó-ezüst. A fekete betétben a „Shadow” felirat ezüst, míg a bordó betétben aranyszínű volt. A motorkerékpárt 800 ccm-es, vízhűtéses motor hajtotta, négysebességes váltóval és kardánhajtással.
1988 Honda VT 800
A VT 1100C modellt ebben az évben fekete és új Candy Wineberry Red színben gyártották. Érdekesség, hogy a váz is színezett volt. A VT 1100C szinte változatlan formában és technikai paraméterekkel gyártották 1991 kivételével 1994-ig. A változások inkább a fényezést és a feliratok-emblémák színeit érintették, illetve 1989-ben az ülést szabták át, ezzel is tökéletesítve az igazi chopper érzést.
Mindezen modellek még sajátosan „japános” kinézetű soft-chopperek voltak, picit túlműszerezve, kardánhajtással, öntött kerekekkel. De a megbízhatóságuk páratlan volt, ezt bizonyítja, hogy még a mai napig is koptatják a világ aszfaltútjait!
Ebben az évben jött a nagy áttörés, a VT 600 VLX, mely már egy igazi „amerikai fazonú” chopper képét mutatta. Sikeréhez hozzájárul, hogy a Honda a modell születésétől az utolsónak kigördült Árnyékig szinte változtatások nélkül gyártotta.
1988 Honda VT 600
Mindvégig megmaradt az eredetileg Transalp-ba szerelt háromszelepes, V2-es motor, némi változtatással:a hajtókart egy közös forgattyús csappal fogatták fel (single pin crankshaft), pontosan azért a vibrációért, ami az igazi chopper érzéshez szükséges. A motor működésének optimális hőmérsékletéről vízhűtés gondoskodik. Ezen modell japán belpiaci változata az NV 400 Steed.
Főbb változtatások:
1991
A szigorú károsanyag kibocsájtási előírások miatt 41 lóerőről, 39 lőerőre csökkent a teljesítmény.
1993
A chopperhez formájában kiválóan illő tank térfogatát 9,0 literről 11,0 literesre változtaták
1996
Ötödik sebességet kapott az addig négysebességes váltó.
1998
A környezetbarát működést szem előtt tartva szekunder légrendszert kapott a motor.
1994
A Honda a régi „japános” formavilágú Shadow-k mellett mindinkább az „amerikai példakép” mintájára gyártott modelleket (VT600) forgalmazta nagy sikerrel.
Ebből kifolyólag született meg a második nagy bumm, Ohióban a Honda amerikai főhadiszállásán: a VT 1100 C2 A.C.E.
A Harley-sok felszisszentek a nagy Shadow láttán. Egyébként ezen modell sikere ihlette a többi Japán motorgyárat a Harley-s külsejű chopperek gyártására. Ez a motor egy vibrálós, 45 fokos V2-es erőművel készült, amivel az amerikai piacon is nagy sikert ért el.
1994 Honda VT 1100 ACE
1996
Ezt követte '96-ban a VT 750C2 ACE, ami talán a világ legszebb és legarányosabb formájú középkategóriás cruisere. Ezt a modellt egy 750 ccm-es, 45 lóerős, folyadékhűtéses, 5-sebességes V-motor hajtja, lánchajtással. Sárvédői szélesek, dagályosak, letisztult ívekkel, arányos kettő-az-egyben kipufogó rendszerrel. 2002-ig mindenféle változtatás nélkül gyártották, többféle színváltozatban.
1996 Honda VT 750C2 ACE
1998
1998-ban megérkezett az 1100C3.
Az Ohiói Honda gyárban megint kitettek magukért a Honda amerikai tervezői. Ezen modell a 30-as évek post art deco stílusában, gyönyörű vonalvezetéssel, öblös, íves sárvédőkkel, fehér oldalfalú gumikkal került piacra. 2001-ig ezen modelleket egy főtengelycsapra szerelt hajtókarokkal gyártották (single pin crankshaft), a dögös vibrációk megtartása miatt, de 2001-től „finomított” a Honda és elékelte a főtengely csapolást ezen modellekben is (dual pin crankshaft).1998 Honda VT 1100 AERO
Ezek altípusai az amerikai belpiaci 75 lóerős Tourer, az 1100 Spirit, az öntött kerekekkel gyártott Sabre.
2000 Honda VT 1100 Sabre
1999
Honda Shadow VT125
Ne felejtsük el megemlíteni a 99-től gyártott legkisebb Shadow-t, a 125C-t, melynek megbízható, vízhűtéses 90-fokos V2-es blokkját a Honda a 125-ös Varaderoban is alkalmazta.
2001
Honda VT750DC - Black Widow - 2001
2001-ben mutatták be a VT750DC Spirit, európai nevén Black Widow modellt, annak érdekében, hogy a középkategóriás chopper/cruiser piacot fellendítsék. Technikai paraméterei teljes mértékben megegyeztek a VT750C2-es gépével, csak küllemben volt különbség. A Honda egy teljesen új formavilágot dobott a piacra, ami egy kicsit merészebb és szemtelenebb volt. Ez a modell Amerikában örvendett nagy sikernek, mivel könnyű és kitűnő lehetőséget nyújtott az átépítések szerelmeseinek. Ezt a modellt egészen az új Spirit megjelenéséig, 2007-ig gyártották.
2004
Az „újkori” VT-k közül az egyik legnépszerűbb modell a VT 750C4 Shadow, melyet 2004-ben kezdtek forgalmazni és – mint az elődöket – kardántengellyel láttak el. Ezen típusok kialakításakor persze a hiteles cruiser-vonások megtartása mellet a fő szempont a könnyű vezethetőség, kezelhetőség és karbantartás volt.
2004 Honda VT 750 Aero
2007-2008
A 2007-es Shadow VT750C2 Spirit és a 2008-as Shadow VT750C típusokat a hatályos környezetvédelmi szabályoknak megfelelve már injektorral gyártják.
2007 Shadow VT750C2 Spirit
2008 Honda VT750C Shadow Aero
A legnagyobb VT-ket mára már nem Shadownak, hanem VTX-nek hívják (VTwin eXtreme). Ezek már a Honda tradícióhoz hűen 52-fokos V2-es, finomabb járású motorral készülnek, meggyőzően nagy teljesítménnyel, számos verzióban. (VTX 1300S, 1300R, 1300T, 1300C, VTX 1800C, 1800R, 1800N, 1800S, 1800T, 1800F.)
2002 Honda VTX 1300
Honda VTX 1800S
Honda VTX 1800N
A VTX-et 1800-asba rész-integrál rendszerű CBS fékrendszert építettek.
A VTX 1300 kisebb furattal és rövidebb lökettel készült, míg az 1800-as a hivatalos adatok szerint 1795 ccm-es, hatszelepes V2 motorja 95 lóerőt teljesít, nyomatéka 156 Nm 3000-res fordulaton. Európába való gyártásukat 2007-ben fejezték be, mert a VTX család nem felelt meg az új EURO-3–as előírásoknak.
2009
A japán cég szerencsére úgy gondolta, hogy ennek a legendás típusnak tovább kell élnie és 2009-ben megjelent az új testvér Honda Fury.
A Honda Fury, vagy ahogy idehaza forgalmazzák a Honda VT1300CX egy igazi chopper. Keskeny, filligrán, légies. Magukkal ragadják a szemlélőt az ívek. Menet közben is remek partner. A menettesztről szóló tapasztalatainkat ide kattintva olvashatod.
2009-től kapható a Honda Shadow VT750C2S ABS Spirit, valamint a Honda Shadow VT750CS ABS.
Honda VT750C2S ABS Spirit
2010
A 2010-es év is hozott újdonságokat.
A Honda VT750S (vagy más néven Honda VT750RS) 2010-ben jelent meg. Érdekessége a láncos szekunder hajtás, no meg a roadster-es jelleg. Ez a gép megoszthatja a Shadow-rajongókat, mert a megszokott minőség és motorikus tartalom mellett újat hoz a formavilágban és az ülés-kormány-lábtartó háromszög pozícionálásában.
Igazi csemege a Honda VT750 Black Spirpt, más néven Honda Shadow Phantom. Ez a gép a bobberek formavilágát idézi. Ahogy a neve is utal rá, a domináns szín a fekete. Feketére oxálták a blokk bordáit, s számos elemet is, lásd az index tartót, a dekliket. A blokk a megbízható V2-es, injektoros, 750-es motorszív.
Honda Shadow VT750 Black Spirit / Phantom - 2010
A Honda a 750-es V2-eseket ABS-el is kínálja, ami iránymutató a többi márka számára, a belépő szintű cruiser piacon.
A Honda alaposan átdolgozta a középsúlyú cirkálói palettáját is. A jól bevált Fury 1300-as motorszíve további modellekbe került bele, de ezek mind önálló "egyéniségek", s a bőség zavarát kínálják a rajongóknak. Reméljük, hamarosan az európai piacon is.
A három "testőr"-testvér:
Honda VT1300 Sabre, Honda VT1300 Interstate, Honda VT1300 Stateline. A Sabre roadster-es / V-rod-os fílinget sugall, a Fury-éval azonos filligrán abroncsai kitűnő egyenesfutást biztosítanak, viszont a villaszöge nem olyan radikális, mint a Fury-é. A Stateline és az Interstate túrákra csábít, telibb abroncsaival a testes cruiser-ek szerelmesei számára lehet vonzó.
Honda VT1300 Sabre
Honda VT1300 Interstate
Honda VT1300 Stateline
2011
2011-re maradt a jól bevált cruiser modelpaletta, izgalmas új színekkel, mint például a "trikolóros" VT750S, vagy a a külföldi piacokon a gyöngyházfehér és az orange Fury.
2011 Honda Shadow VT750S vörös-fehér-kék
2011 Honda Fury gyöngyházfehér színben
2011 Honda Fury extravagáns narancs színben
2012
2012-re szintén új extravagáns színvilággal lepi meg a Honda a brit és tengerentúli vásárlóit. Brutál ütős a vörös vázzal és mattfekete fényezéssel érkező Fury. Szintén egyedi jelenség a "championshop white" fehér alapon színes dekorcsíkkal és emblémával ellátott VT750S.
2012 Honda Fury vörös-fekete
2012 Honda Shadow VT750S
Bár nem VT, de érdemes megemlíteni a 2012-es Rebel-t, ami cruiser-es fílingjével, 250 köbcentis motorjával remek kezdő-újrakezdő motor, vagy a mindennapok társa a városi dzsungelben - szintén a tengerentúlon.
2012 Honda Rebel 250 CMX250C
2013 Maga a modellpaletta nem változott, az izgalmas modellek szebbnél-szebb fényezéssel kerülnek a piacra.
2013 Honda Fury fekete
2013 Honda Fury vörös
2013 Honda Interstate ezüst
2013 Honda Sabre fekete
2013 Honda Stateline fekete
2013 Honda Rebel Black
2013 Honda Rebel candy-vörös
2013 Honda Shadow Aero fekete
2013 Honda Shadow Aero ezüst
2013 Honda Shadow Phantom mattfekete
2013 Honda Shadow RS fekete
2013 Honda Shadow Spirit fekete
2013 Honda Shadow Spirit kék
Honda VT-k - a megbízhatóság mobil szobrai
A Honda VT-k igen megbízható motorok. Csak egy dolgot említenénk: az 1100-as modell „éltesebb” darabjain fordulhat elő; a generátortól jövő kábelköteg csatlakozója (az ülés alatt van) a töltési áram hőjétől átéghet, és ez a generátor „kapitulálását” is okozhatja.
De ezek ellenére, vagy ezek mellett is bátran állíthatom, hogy a Honda VT-k a legmegbízhatóbb motorok közé tartoznak! Ha ilyen modelletek van jól döntöttetek, és ha VT-t, vagy VTX-et szeretnétek vásárolni ne habozzatok…!
A Honda cruiser történetét megismerve talán elmondható, hogy a Shadow család az egyik legteljesebb V-Twin cruiser a piacon, de egyértelműen állítható, hogy a legjobb motorikus felszereltségű.
Egyéb részletekre, műszaki kérdéseitekre fórumunk „Technika” rovatában szívesen válaszolunk!
You must be logged in to post a comment.