Bal oldali kapcsolótömb leszerelése, indexkapcsoló tisztítása

Hibatünet

Ha már érezhetően nehezebb az irányjelző kapcsoló működtetése, különösen a jelzés kikapcsolása a gomb benyomásával, akkor bizony ideje kitisztítani. Ez egyszerű feladat.

Javítás

VT750C4-es képeit látod, ugyanilyen, vagy nagyon hasonló van a többi modellben.

Közepes méretű és egy kisméretű keresztfejű csavarhúzó szükséges hozzá. Tisztításra ott a jól bevált WD40. Kenésre némi zsír. Törlőrongy.

Alul két csavar fogja össze a kapcsolótömb alsó- és felső darabját. Ezeket csavard ki (a képen imbuszcsavar látható, a gyári eredeti csavarok nem ilyenek, hanem kereszthornyúak).

Válaszd szét az alsó- és felső részt, óvatosan vedd le őket a kormányról. Az alsó felében látod az irányjelző kapcsolót.

A kis keresztfejű csavart lazítsd meg, majd hajtsd addig, amíg a kapcsolókart le tudod szedni.

4 alkatrész lesz a kezedben: a kapcsolókar, csavar, alsó- és felső alátét. Válaszd szét őket, jegyezd meg az összerakási sorendjüket, vagyis hogy melyik alátét megy alulra és melyik felülre. Tisztítsd meg a szennyeződéstől az alkatrészeket.

Tisztítsd ki a kapcsolóházat is a piszoktól.

A már tisztított mechanikát és a mozgási helyét utána célszerű bezsírozni, hogy könnyen járjon. Ezután szereld vissza az alkatrészeket a kapcsolóházba, hajtsd vissza a kis rögzítőcsavart. Ellenőrizd, könnyen jár-e az iránylelző kar.

Illeszd vissza a kapcsolótömb alsó részét a kormányra, figyelj rá, hogy a házon lévő kis pozícionáló tüske a kormányrúdon a furatjába kerüljön. Illeszd vissza a felső részt. Hajtsd be a deklicsavarokat és húzd meg őket.