I. Honda Shadow, VT, VTX márkatalálkozó – 2013 június 1.

1983-ban, 30 éve jelent meg a piacon a legendás Honda Shadow, a Honda cruiser modelpalettájának ikon típusa. A japán motorkerékpár-gyártó óriás korábban is fejlesztett custom gépeket és forradalmi újításokkal is kényeztette vásárlóit. A Shadow megjelenése egyfajta révbe érés, hiszen a külcsín és belbecs igazi találkozása történt meg, a chopper- és cruiser rajongók nagy örömére.

Honda Shadow márkaklubként fő célunk a márka és a típus hagyományainak ápolása. Évek óta terveztük, hogy találkozóra hívjuk a Shadow, VT, VTX rajongókat. A Shadow típus 30 éves jubileuma jelentette az igazi alkalmat, hogy valóra váltsuk tervünket. Az álmodozást szervezőmunka követte és június 1-jén meg is tartottuk az I. Honda Shadow, VT és VTX márkatalálkozót, Kelenvölgyben, a Grand Slam Parkban. A márka és a típus szerelmeseinek találkozója mellett családi programmal, igazi fesztiválhangulattal vártuk a látogatókat. A motoros programok mellett hölgyek és gyerekek számára is szerveztünk programokat, hadd gyönyörködjenek a motorokban nyugodtan az erősebb nem képviselői.

Az időjárás nem kényeztetett el bennünket, mert egész héten esős, felhős idő riogatott. A buli napjára azonban napsütés kerekedett. Kora reggel is már hallottuk közeledő V2-esek dbörgését, de óvatosságból csak körülnézni jöttek a motorosok, látva a még üres placcot, nem mertek bejönni…Aztán megtört a jég. Szép lassan gyülekezni kezdtek a motorok, 11-re már szépen megtelt a parkoló.

A „porondon” megelevenedett a Shadow-történelem: néhány ritka modell híján a teljes palettát bemutathattuk. A színpadra állított motorokra tekintve bemutattuk a Shadow-típus történetét, jó hangulatú előadások keretében. Jelen voltak mind a korai VT500-asok képviselői, mind napjaink VT modelljei. A Shadow-történelmet a honlapunkon elolvashatod itt

Igazi különlegességek is érkeztek. A VT500-asból láthattunk az első ’83-84-es széria téglalap alakú lámpás kiviteléből és a későbbi, kerek lámpásból is érkezett.

A kezdetek VT750-esei közül is jött egy, amely így közel harminc esztendő múltán is duzzadt az erőtől, nemsokára felújítás vár rá és szebb-jobb lesz, mint újkorában.

Gyönyörű VT600-asből sem hiányozhatott. A 600-as vas remek építési alap, pazar chopper-ré varázsolható. Mint az a szép masina, amilyent láthattunk is, sőt VLX is volt a felhozatalban.

A jelenkor leginkább népszerű 750-esei közt is ínyencségeket láthattunk. Gyönyörű, egyedi fényezésű és átépített Black Widow-k, VT750C2-es és C4-es Shadow-k, mind egyedivé alakított példány, rengeteg kiegészítővel, kisebb-nagyobb merészségű átépítésekkel.

Szem nem maradt szárazon, amikor begördült egy oldalkocsis Shadow VT750C4! Gazdája jól bírta a tengernyi kérdést, mert bizony nem kevesen voltak, akik tudni akarták a csodás háromkerekű ritkaság minden egyes műszaki részletét. Japán turistákat megszégyenítően kattogtak a fényképezőgépek.

Megsimogathatták a jelen lévők a VT1100C2 Sabre egy-egy szép példányát. Ha a „normál” Shadow-ra mint hűséges „második feleségünkre” tekintünk, akkor bizony a Shadow Sabre az egy „tüzes örömlány”. Az ezeregyszázasok családját gazdagította továbbá két egyedivé varázsolt VT1100C3-as dögös cruiser is, különösen az abszolút egyedi fényezésű „kredenczöld” vívott ki osztatlan elismerést

VTX1300 és VTX1800 példányok is jöttek, a power-cruiser kategóriából, amit a Honda teremtett meg.

A Fury-t, vagyis a VT1300CX vadonatúj szalonmotort és a VT750S roadstert is meggusztálhattuk, utóbbiakat a Honda Dream sátrában.

A motorok testközelből történő vizsgálata mellett technikai előadást is tartottunk a Honda Dream műszaki gárdája segítségével. Tuning, kiegészítők kérdésében – hiszen két egyforma chopper, vagy cruiser nem létezik – pedig a Sima Team jeleskedett. Érdekesség, hogy a felvonult Shadow-k és VT-k jelentős részén Sima Team féle extra volt: rozsdamentes acélból készült egyedi kupufogórendszerek, bukócsövek, kormányok.

Egy valamirevaló motoros találkozó nem múlhat el motoros felvonulás nélkül. Rövid eligazítás után besoroltunk és hosszú-hosszú sorban elindultunk Martonvásár irányába. Majdnem 2 kilométeres volt a menetoszlopunk. A Brunszvik-kastélynál pihentünk egyet, majd visszaindultunk a bázisra.

Megérkeztünk, épp hogy letámasztottuk a vasakat – aztán leszakadt az ég! A tervezett esti szabadtéri programokat úgy ahogy voltak, elmosta a szakadó eső! Így hát egy kellemes klubest kerekedett, amíg a társaság bírta szusszal.

Remek buli volt, jövőre is lesz!

Shadow Owners Club Magyarország