SHOC élménynapló 2014

Szezonzáró gurulás - Balaton-felvidék - 2014 szeptember 27-28.
VII. Honda Klubok Találkozója, Visonta - 2014 szeptember 22.
VII. Zorall Sörolimpia, Alsóörs - 2014 augusztus 21-23.
Jótékonysági gurulás - gyermekmotoroztatás - 2014 augusztus 3.
Őrvidéki barangolás - 2014 július 19-24.
Magyarország közepe túra - 2014 július 5.
Megyer Camp Fesztivál - 2014 június 26-28.
II. Honda Shadow, VT, VTX Márkatalálkozó, Ercsi - 2014 június 21.
Malomtúra - 2014 május 24.
Tavaszi szezonnyitó HKT gurulás - 2014 április 12.
Technikai nap, páty - 2014 április 5.
Motorfesztivál - 2014 március 21-23.


Szezonzáró gurulás - Balaton-felvidék - 2014 szeptember 27-28.

Bazsi, Cucu, Kilroy és családja, Attila és jómagam gyülekeztünk a BAH csomópontnál. 3 motor és 2 autó szállította a kis csapatot a Balaton felé. Bazsival és Cucuval egy közepes tempót gurultunk, motoron, míg a négykerekűek fakultatív utazást hajtottak végre. Várpalotán csatlakozott Rodox, Balu és Sabre.

Bevásároltunk. Tovább tartott a vártnál, mert Bazsi ragaszkodott a kovászos uborkához a tervezett paprikáskrumpli mellé. A kovászolás pedig bizonyos technológiai időt igénylő folyamat. Legalábbis úgy tűnt, mintha azt is ki kellett volna várnunk. Végül nyeregbe patanhattunk.

Szezonzáró gurulás - Balaton-felvidék - 2014 szeptember 27-28.

Hű, de jó szezonzáró gurulásunk volt! Rodox szervezése. Elgurultunk Hajagra és alászálltunk az egykori orosz hírközpontba. Úrkúton megtekintettük az egyedülálló őskarsztot. Szentbékkállán pedig a Kőtengert. Balu nagyszerű vacsorát alkotott, Leaderfox házi csapolt sörrel lepett meg bennünket. Köszönjük!

Aztán a nyolcason rövidet mentünk, majd Herendnél rátértünk a Hajagra vezető erdei útra. Rövid csapatás után letámasztottunk az egykori BARS állomás mellett. A nyolcvanas évek eleján épült a létesítmény. Az aszfaltút a mai napig remek állapotban van a táboron belül. De az épületeket már kikezdte az idő vasfoga. Valamint, minden mozdíthatót elvittek a derék gyűjtögetők. Mindent. Óriási vas garázsajtót, berendezési tárgyat.

Az antenna oszlopok közül 2 áll még, egyik megmászható, tiszta időben pazar panorámában lehet része a vállalkozó kedvűeknek. Nálunk e feltétel nem volt adott, borongós, ködös időben nem látni semeddig, nem hágtunk fel a magasba.

De a föld alatti létesítményt nem hagytuk ki. Bőrdzseki le, lámpa bekapcs. Indulás lefelé a létrán. Odalent is a gyűjtögetés nyomai. stabilan állnak a falak, lassan rozsdásodik a még el nem lopott vas. körbesétáltuk a helységeket, próbáltuk kitalálni, mi lehetett egykoron bennük. Jó másfél óra felfedezőkörút után feljöttünk, mint a bányából a szén és tovább indultunk.

Úrkút volt a következő állomás. Itt egy őskarsztot tekintettünk meg. Fantasztikus látvány, a település határában lévő természeti képződmény. Több szikla és gödör található itt, zölden benőtte őket a moha és az apró növényzet. Vannak meddővel feltöltött gödrök is, kevésbé látványosak, mint eredeti állapotban maradt társaik.

Ellátogattunk Kis Moszkvába is, amely egy egykori monstre szovjet laktanya. Az egyetlen máig is őrzött objektum. Állítólag itt tárolták az atomtölteteket. Nem engedtek be. Sebaj. Továbbálltunk.

Kabhegyet kihagytuk, mert nem volt tiszta az idő a kilátó érdembeli megmászásához. Így hát a szálláshelyre hajtottunk.

Klassz úton cirkáltunk, Nagyvázsony és Zánka közt. Szentbékkálla volt az úticél. Ez egy pompás kis falu. Rendezett porták, szép házak. A szálláshelyünk is teljesen korrekt volt. Még ennél is jobban örültünk Leaderfox látogatásának, aki friss, házi csapolt sörrel várt bennünket. Köszönjük.

Fogyni kezdett a gyümölcslé és a sör. Kajszi, őszibarack és szilva. 100% gyümölcslé. Remek hangulatot teremtett úgy éhgyomorra. Balu pedig rávetette magát a hozzávalókra és összehozott egy gazdag paprikáskrumplit. Friss kenyér. Kovi-ubi. Jó volt. Lement a nap és jó pár feles, míg asztalhoz ültünk. Jó hangulatban telt az este, falatozás után dumaparti. Bazsinak köszönhetően szublimáltattunk egy rakás fát. Derék barátunk a begyújtott kandallón felejtette a rönköt, ami előbb kiszáradt, majd gázzá kezdett válni. Bicskával lehetett végni a füstöt. Túléltük.

Másnap elpusztítottuk a reggelit. Kilroy Tamika számára különösen felejthetetlen volt a reggel, mert megkapta Sabre bácsitól a Halál Kitty rajzot.

Szentbékkálla határában található a Kőtenger. Háznyi méretű kövek, rengeteg van belőlük. Nagy területen. Egy tanösvény is van ott, a geológia rejtelmei iránt érdeklődők számára.

A kőtenger után Tapolca felé gurultunk egy szintén szép úton.

Majd túlélve egy vasárnapi autós bácsika tankolási kalandját, elbúcsúztunk és ki-ki hazafelé indult. Szép lassan levált rólunk Balu, Sabre, majd Érdig hármasban gurultunk Cucuval és Bazsival. Aztán haza.

Remek szezonzáró volt, köszönet Rodoxnak a szervezésért.

VII. Honda Klubok Találkozója, Visonta - 2014 szeptember 22.

Kis intermezzo előzte meg az immár hetedik alkalommal megrendezett HKT-t. Minek végén kiderült, idén nem hat, hanem öt Honda márkaklub gurul együtt a szép őszi vasárnapon.

A Wilker-ben gyülekeztünk, itt megnézhettük a Honda idei új modelljeit a szalonban.

Aztán az eligazítás után a Gödöllői dombság kis falvai között, tekergős országutakon gurultunk. Ha az Africa Twin Klub szervezi a HKT-t, akkor annak természetes része egy kis off-roadozás. Mindezt aszfaltúton követtük el, néha több időt töltöttünk a levegőben, mint a nyeregben. De nem akart senki sem kiállni a sorból.

Kis pihenőt tartottunk egy vendéglátó intézmény parkolójában. Aztán Gyöngyöst északról közelítettük meg. Felszedtük Vmotoros Ferit, aki itt csatlakozott a menethez.

A Visonta melletti külszíni fejtés volt a túránk célja, Óriási területen, hatalmas gépek harapják a közeli erőmű számára az üzemanyagot. A teherautók apró hangyának látszottak a távolból, mellettük az óriás fejtő gépek ontották a platókra a rakományt.

Egy látogatóteraszról néztük a bányát. Majd az elmaradhatatlan fényképezkedés és baráti beszélgetések következtek.

Utána a Mátrába indultunk egy kis kanyarvadászatra. Parádon akartunk megállni ebdelni, de triál verseny volt a kiszemelt étteremnél, így továbbmentünk. Egy benzinkútnál pihentünk egyet, majd fakultatívan indultak haza a csapataink.

Mi dél felé indultunk és Gyöngyös mellett tértünk vissza a 3-as országútra. Gyöngyösön kávéztunk, majd pacsi, puszi után hazagurultunk.

A hagyomány az hagyomány - ennek szellemében gurultunk együtt, ismét. S fogunk jövőre is.

VII. Zorall Sörolimpia, Alsóörs - 2014 augusztus 21-23.

Hetedik alkalommal rendezték meg a Zoralll Sörolimpiát. Mi hatodik alkalommal készültünk a nagy bulira. Ismét mi szerveztük a motoros programokat a táborlakók számára.

Csütörtök reggel esőre ébredtem. Nincs mese, a szolgálat az szolgálat, menni kell, irány Alsóörs. A meteorológia szép időt jósolt a hétvégére, vagyis esőruha fel és gázt neki. Óvatosan átevickéltem a belvárosi forgatagban. Kilroy már várt rám, együtt vettük az irányt délnek.

VII. Zorall Sörolimpia, Alsóörs - 2014 augusztus 21-23.

Hetedik Zorall Sörolimpia - hatodszor vettünk részt rajta. Hiller Árpád Emléktúra Hegyestűre és a Balaton-felvidékre. Rövid túra Szentbékkállára a Kőtengerhez. Motorszépségverseny és motorhang-szépségverseny. Rock and Roll és jó társaság. Mi más kellett volna még?

Nyugodt tempóban araszoltunk, aztán a 6-os kivezető szakaszán egy toyotás elhúzott, a 2x2 sávos úton, a külső- és a belső sáv közti felezővonalon! Mintha motoros lenne. Elhagyott minket, sőt, az autók közt is így bujkált. Rögtön utána egy bmw-s, dettó. Biztos kergetőztek. Kilroy be is pöccent rendesen. Hát még akkor, amikor a bmw-s nemes egyszerűséggel szándékosan ráhúzta a kormányt. Közúti veszélyeztetés iskolapéldája!!!

Ekkor megnyitotta képzeletbeli kapuit a Kilroy Akadémia és heves gesztikulálással kezdetét vette a bmw-s hölgy (mint kiderült a "gyengébb nem" képviselője vezetett) oktatása. Ami elől padlógázzal próbált menekülni az autós, ideiglenes előnye azonban semmivé vált a következő piros lámpánál. Az okításra szemmel láthatólag immunis volt az alany, mert még neki állt följebb a dolog, a lámpánál trágár beszólás és köpködés következett tőle, ami igencsak furcsa egy nőtől...Kilroy pedig egy valódi grállovag, nő esetén nem kezdte meg a "második évfolyamot" az oktatásban, ami már akár túl is mutathatott volna az elméletek sulykolásán. A sietve távozó hölgyemény máig sem tudja, milyen szerencséje volt.

Kényelmes utunk volt, Érden kis megálló következett, majd Ercsiben meglátogattuk Attilát, aki jól bekapott egy tüdőgyulladást, a doki nem engedte motorozni, vagyis Pipás testvérünk mellett egy másik oszlopos tagunk is kényszerpihenőjét töltötte a buli alatt.

A 7-esen könnyed tempót gurultunk. Elhaladtunk egy Simson robogókból álló kis csapat mellett, akik dudálva és integetve köszöntek, velük még találkoztunk a hétvége során, de erről majd később.

Alsóörsön Rodox és Bogi már várt ránk, elfoglaltuk a parcelláinkat és tábort építettünk. A szemközti sátorhelyeken kedves ismerősök fészkelték be magukat. Két éve jót pálinkáztunk velük, így szívesen segítettek nekünk a molinók kitűzésében. Egyikük Kilroy vállára állt és felkötötte a tartókötelet a fa törzsére, ami jó kis fényképtéma volt, különösen Kilroy arckifejezései.

A SHOC-bázis felépítése után bejártuk a szombatra tervezett gurulás útvonalát, kellemes esti program volt, amit a jól megérdemelt sörözés követett. Sabre is befutott. Előörsünk ezután felépítette a fémsátrat is, ami a klubsátor volt. Beállítottuk a motorjainkat, nehogy megázzanak szegények.

Koncert, pecsenye, sör...ez jött ezután, jót dumáltunk az est beköszöntekor.

Péntek reggel befutott Cucu, Jana, Ádám és John. Makulátlan időben készültünk a Hiller Árpád Emléktúrára. 125 km-t gurultunk, a Káli-medence és a Balaton-felvidék szép tájain. Elvittük a csapatot a Hegyestűhöz, ahonnét fenséges panoráma jutalmazza a hegyre felmászó vándorokat. Majd egy pazar motoros úton Tapolcáig mentünk. Itt tankolás közben ismét találkoztunk a Simson-t hajtó legényekkel.

Micsoda paripáik voltak! Kamaszkoromban ilyen motorokról álmodtam. Volt köztük S50-es, S51-es, Schwalbe. Makulátlanul felújított és olyan példány is, amin látszott már a kor. A srácokkal kölcsönösen megdícsértük egymás motorjait, elbeszélgettünk velük. Az 50 köbcentis kis sárkányokkal nem haladtak valami nagy végsebességgel, no meg volt némi műszaki probléma is az út során, amit a srácok jó csapat módjára meg is oldottak, volt náluk tartalék alkatrész bőven. A műszaki segítség nyújtására hivatott Renault kísérőautó éppen lerobbant valahol utánuk, hiába no, a francia technika a nyomába sem érhet a németnek.

Ötletes megoldásokban bővelkedtek a kis Simson-ok. Volt itt konyhai kenyértartóból készített hátsó doboz és eredetileg postaládaként funkcionáló oldaltáska is. Utóbbi jól ki volt bélelve és szabványos volt a belmagassága, tele volt félliteres sörösdobozzal, a srácok alkoholmentes gyümölcsös sörös üdítővel hűsítették magukat. E kis kellemes találkozás után elköszöntünk a fiataloktól és a Művészetek Völgye csodás útjain indultunk vissza a táborba. Jó hangulatú gurulás volt, Árpi biztosan mosolygott odafent.

A délutáni program a motor- és motorhang-szépségverseny volt. Jöttek is a jelöltek. A zsűri pontozott, a kíváncsi tulajoktól pedig türelmet kértünk, mert a hagyományok szerint szombat estére volt az eredményhirdetés időpontja kitűzve. Volt itt szép motor! Épített cruiser, igényesen felextrázott cirkálók, sornégyes, boxer...sőt egy 1941-es Ariel is. Külön színfoltja volt a versenynek az egyik nevező, aki csak úgy volt hajlandő elindulni, ha eleve megígértük neki az utolsó helyezést...Mi megtettük. Lásd a díjazottakat, lejjebb.

Feldobtuk a délutánt egy kis technikai programmal is. Jana és Rodox gépén is megjavítottuk az önindító kapcsolót. szétszerel, letisztít, kipróbál, visszaszerel. Részletek itt.

Az este is társasági élettel telt, rock and roll és minden vonzata. Megérkezett Nagy Tomi, aki Rodox korábbi VT750C4-ét vásárolta meg, vagyis Árpinké után (amit Bazsi vett meg) ismét visszatért egy eladott motor a klub kötelékeibe.

Szombaton a rövidtúra volt a programunk. Szentbékkállára, a Kőtengerhez. Ez szintén a Káli-medence egy pompás látnivalója. Háznyi méretű sziklák, kis barlangodúk, meredeken álló sziklafalak földje. Tanösvény is található ott, ahol az érdeklődők megismerhetnek a nagyszerű látványosság tudományos magyarázatával is.

A gurulás itt is kellemes volt. Metzger Lajos és utasa Kingus, barátaink a GoldWing klubból segítettek a gurulás biztosításában. A termetes cirkáló hozzájárult a csapat biztonságos vonulásához, nem lehetett nem észrevenni bennünket. Cucu is élvezte a túrát -t egy darabig. Zutty, egyszercsak elröpült a füle mellett valami kis pöcök. Ez bitony a kuplung-bowden rögzítőszeme volt. nincs mese, leállás, és irány a tábor. Kilroy visszakísérte őt, a VTX-szel letolt minden autóst az útból, hogy Cucu kuppling nélkül simán visszagurulhasson. Aztán persze nyugodt körülmények közt, a táborban már volt kéznél szerszám, amivel rögzítették is a bowdent.

Sabre a táborban maradt, hogy felépítse az ügyességi pályát. Meg is tette, de jött az eső és elmosott mindent. A túráról is már megázva tértünk vissza, utána pedig párás, esős délután és este következett. Azért nem szomorkodtunk.

A tábor érdekes színfoltja volt egy gyerek-quadot hajtó kislány, aki nagy örömmel és ügyesen terelgette a négykerekűt. Fel s alá robogott, vitte a többi gyereket és felnőttet. szabályszerűen indexelt és parkolt mindenhol. Öröm volt nézni.

Szombat estére így maradt a koncert, ami a nagysátorban is élmény volt. Este pedig Sabre és Bogi színpadra szólította a pénteki szépségversenyek nyerteseit.

Akik a következők:

Motorszépségverseny abszolút győztese:Spirk Renáta, Yamaha WildStar 1600
Motorszépségverseny önkéntes utolsó helyezettje:Szécsényi Zsolt, BMW R1150R
Motorhang-szépségverseny győztese: Bebő József, Suzuki Intruder 800
Különdíj: Jack Molyneux, Ariel 300ccm (1941-es évjárat)


Vasárnap szárítgatás, bontás volt a feladat. Szép lassan kisütött a nap. Hazagurultunk. Jó érzékkel elkerültem a Balaton környéki dugót, hiába, az esőzés már vasárnap reggel elindította a népvándorlást a főváros felé.

Köszönjük a Zorallnak a lehetőséget! Köszi, srácok a jó társaságot és a közös szolgálatot.

Jótékonysági gurulás - gyermekmotoroztatás - 2014 augusztus 3.

Napsütésesnek induló, majd borongósra forduló, esős vasárnap volt - de mindannyian felejthetetlen emlékekkel gazdagodtunk.

Jótékonysági gurulás - gyermekmotoroztatás - 2014 augusztus 3.

Budaörsről indultunk, Shadowners-es, Dragstar Hungary-s és Keresztény Motoros legénységgel. Balatonszemesen a Rider Beach parkolóban letámasztottunk. Itt csatlakoztak hozzánk a SHOC-os fiúk és a további erősítés az említett klubok soraiból. Majd a Dunaharaszti Motorosok is befutottak. 21 vassal sorakoztunk fel, hogy megmotoroztassuk a kicsiket!

Jótékonysági gurulás - gyermekmotoroztatás - 2014 augusztus 3.

2014-ben is meglátogattuk kis barátainkat Balatonlellén, az ADRA szeretetszolgálat nyári táborában. Velünk tartottak barátaink a Keresztény Motorosoktól, a Shadowners-től, a Dunaharaszti Motorosoktól és nem utolsósorban a Dragstar Hungary klubtól. Reméljük, sikerült idén is hozzájárulni, hogy a nehéz sorsú gyermekeknek kellemes emlékekkel teli nyaralásuk legyen. Nekünk felejthetetlen élmény volt motorozni a kicsikkel.

Vastaps fogadta a begördülő motorosokat a táborban, meg is hatódtunk. Aztán gyorsan kidolgoztuk a motoroztatás módszerét. S eleredt az eső. Ez időt adott a gyerekekkel és az önkéntesekkel való beszélgetésre. A táborban szegénységben élő gyermekek nyaraltak, valamint mélyszegénységben élő családok és súlyos beteg családtagjukkal életükben először együtt nyaraló szülők és gyerekek. Rengeteg szomorú sors, de megannyi mosolygó arc - ebben mi is részesek voltunk, segítettünk gondtalanná varázsolni a vasárnap délutánt.

Aztán elállt az eső és üdvrivalgás közepette megkezdődött a várva-várt motoroztatás. Sorban álltak a kicsik a motorokhoz, a vasak pedig szorgalmasan rótták a köröket.

Mindenkire sor került, sőt, a rafkósabbak többször is felültek. Megmotoroztattuk a táborban a gyerekekre vigyázó önkénteseket és a Norvégiából érkezett segítőket is.

Mindegy, ki honnan jött, egyvalami mindenkinél adott volt: széles mosollyal az arcukon szálltak le valamennyien.

Jótékonysági gurulás - gyermekmotoroztatás - 2014 augusztus 3.

Jótékonysági gurulás - gyermekmotoroztatás - 2014 augusztus 3.

Jótékonysági gurulás - gyermekmotoroztatás - 2014 augusztus 3.

Jótékonysági gurulás - gyermekmotoroztatás - 2014 augusztus 3.

Jótékonysági gurulás - gyermekmotoroztatás - 2014 augusztus 3.

Megvendégeltek bennünket, mézédes dinnyével oltottuk szomjunkat a fordulók után.

Tünde, a tábor vezetője mondta, hogy ők egész héten lesik a gyermekek kívánságait, gazdag programokat szerveznek, koncerttel, sok-sok játékkal igyekeznek feledhetetlenné tenni a tábor egy hetét. Erre vasárnap pár órácskára megjelenünk mi, a motorosok és learatunk minden "dicsőséget", mert a gyerekek rendre a motorozást említik, amikor a legkedvesebb időtöltésükről kérdezik őket. Természetesen szeretettel, és nem valami számonkérésként mondta mindezt. Hiába, motorra ülni sok kisgyerek álma és mi ezt váltjuk valóra, mégha rövidke időre is.

Nagy élmény volt, jövőre is megyünk.

Köszönjük az ADRÁ-nak és a gyerekeknek a vendéglátást és az együtt töltött órácskákat. Köszönet a Shadowners, a Keresztény Motorosok, a Dunaharaszti Motorosok, a Dragstar Hungary legénységének a közös szolgálatért.

Őrvidéki barangolás - 2014 július 19-24.

A szokásos budaörsi találkozóhelyen a reggeli szíverősítő kávé után összeálltunk - Bazsi és Lídia, Charlotte, Manó, Geo és jómagam - majd irány az autópálya, Győr felé. Nem szeretjük, de néha szükséges, ha gyorsan szeretnénk haladni. Itt most ez volt a helyzet, szerettük volna mihamarább abszolválni az odautat Kőszegig. Tempósat gurultunk, majd Csornán át Kapuvár, Fertőszentmiklós, Lövő érintésével bedübörögtünk Kőszegre.

Pik-pak megtaláltuk a szállást. Klassz panzió, sok zöld területtel, csendes hely, ideális. Sabre hozta a hűtőtáskát sok szendviccsel és hűtött üdítővel, amit szívesen fogadtunk.

Első napi látnivaló: Kőszeg. Nagyon szép, csendes kisváros. Elgurultunk a várig, letámasztottunk, aztán séta. A Postamúzeum zárva volt, itt található a kőszegi házasságkötő terem is, minek láttán némi mosolyt is láttunk a Sabre család arcán, hiszen itt mondták ki annak idején az "igent". A Marcipánmúzeum előtt becsületkasszás gyümölcsös asztal. Bedobsz egy százast és viheted a zacskót. Az emberek tiszteletben tartják. Volt egy pár elvetemült, akik egyszer ellopták a pénzt. A helyiek összefogtak, elkapták a tolvajokat és kedélyesen elbeszélgettek velük, nyolc napon túl. Mi természetesen bedobtuk a pénzt és felfaltuk a gyümölcsöt.

A Marcipánmúzeumban látható, mi mindent lehet marcipánból készíteni, kellő szakmai tudással és fantáziával. Mesefigurák elevenedtek meg a hűtött vitrinekben. Emellett magyarországi várak 3D-s képeit is megnézhettük.

Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Kőszeg Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Kőszeg Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Kőszeg

A hűsölés után íjászkodtunk egyet, a telitalálat jutalma somlói galuska volt. Sabre és én is learattuk a diadalt és átadtuk nyereményünket a körünkben lévő két ifjú hölgynek. Szép a várban a Szent Imre templom és a Jézus Szíve templom, feltétlenül meg kell nézni őket. A vármúzeum maga bezárt, mire odaértünk, sebaj.

A délután hátralévő részét az Ibrahim kávézóban töltöttük. Jegeskávé és jeges limonádé literszám.

Hasonlóképpen vételeztük a sört is, vacsoránál. Befutott nejem a két kisebbik sráccal, addigra már a teljes Sabre család is körünkben tartózkodott, vagyis abszolút családias volt a légkör.

Őrvidéki barangolás - 2014 július 19-24.

Nyugati végeinkre látogattunk el. Kőszeg, Máriacell, Bécs, Léka, Kirschlag, Felsőcsatár - gyönyörű helyeken jártunk.

A vasárnapi úticél Máriacell volt. Forró napsütésben indultunk útnak. Sabre beprogramozta a GPS-t, ami igencsak népszerű volt a túrázók és a kiposztolt fényképeinket lájkolók közt.

Hamar átértünk a határon, az Alpokalja kanyargós lankáit kóstoltuk meg először, kitűnő minőségű utakon. Aztán csendes éllmény-motorozásunkat megzavarta kissé néhány osztrák, akik jól megijesztettek, amikor a semmiből mellettünk termettek és kicentizve előztek bennünket. Fene tudja, nekem soha nem jutna ilyen eszembe, akkor sem, ha a saját szűkebb hazám ismerős útjain kedvem támadna tempót menni.

Aztán jöttek a várva-várt szerpentinek. Eddig az erdélyi Bucsin tető mintegy negyven km-es kanyarvadászata volt a leghosszabb, amit legurultam. Most jócskán rekordot döntöttem, mert hosszú-hosszú szakaszokon dönthettük lapra a vasakat. Élveztük a jó utakat és a nyomatékos V2-eseinket. Kinézek jobbra: El-Alamein 25 km, észak; lehet, hogy nem a legoptimálisabb úton haladunk?

Máriacell olyan, mint egy ékszerdoboz. Akár egy mesefilmben. Makulátlan főutca és főtér, gyönyörű Mária-kegytemplom. Ez a kisváros Európa egyik legismertebb Mária-zarándokhelye. Rengeteg parkoló, fejlett kiszolgáló infrastruktúra várja a vándorokat. Persze sok kegytárgyat áruló kereskedő is. Bementünk a templomba, pont kezdődött a szentmise. Csodás a templom akusztikája, nagyon szép az orgona hangja. Feltöltődve jöttünk ki.

A templom előtti csoportképhez sorba kellett állnunk. Egy harsány németajkú hölgyekből álló csoport csak nem akart elszakadni, óráknak tűnt, amíg az összes létező felállásban elsütötték egymásra az összes fényképezőgépüket. De azért kivártuk.

Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Máriacell Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Máriacell Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Máriacell

Hazafelé ismét élvezetes volt a gurulás, de most már a hőségtől és az utazástól kissé fáradva már nem olyan éleset motoroztunk, a lényeg a biztonságos hazaérkezésen volt.

A határig sima utunk volt, ott aztán Bazsinak beütött egy hátsó defekt. Puff neki. A falusiak rögtön a segítségünkre siettek, kölcsönadtak egy kompresszort, amivel megpróbáltuk felfújni a gumit, hátha továbbhaladhatunk. De nem jött össze, nagy volt a lyuk, így otthagyhattuk a motort az egyik házban másnapig.

Sabre egyik ismerős fuvaros barátja másnap estére ígérte, hogy a teherautójával elhozza a motort. Vagyis, Bazsiék átmenetileg autós turistává változtak.

Bécset céloztuk meg. Az első feladat a "kövesd azt a kis fürge Skodát és ne hagyd magad megtéveszteni" fantázianevet kapta, nem volt egyszerű, de megoldottuk. Megviselte idegeinket a csúcsforgalom, így repdestünk az örömtől, amikor leparkoltunk a Louis motoros paradicsom mellett. Itt a hölgyek nagy örömére kezdetét vette a "férfiak napja". Arccal a motoroscuccok felé. Marci fiam nagy lelkesedéssel válogatott a kölyökcuccok közt. Fel is öltöztettük, így elmondhatom, hogy sikerült megfertőzni legkisebb fiamat a motorozás "mételyével".

Átgurultunk a csokimúzeumba, ami a csokigyár mellett található. Itt korlátlan csokifogyasztásban volt részünk, megismerkedhettünk a csokigyártás fortélyaival, alapanyagaival. Sissi királyné legendás szépsége új értelmet nyert, amikor Sabre az arcát kölcsönözte néki az "arcbedugós" fényképezkedési pontnál. Leesett az állunk, de inkább a megdöbbenéstől. A gyerekek szorgalmasan fogyasztották a csokiszökőkutakból fejthető étcsokit, fehér- és tejcsokit. Aztán asszonyaink percei következtek, a csokiüzletben. A loius-os bevásárlásom után egy szót se szólhattam, amikor anyuci szépen telepakolt egy komplett hűtőtáskát néhány kiló édességgel.

Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Bécs, csokoládémúzeum

Következett a szintén várva-várt Seegrotte tavasbarlang. Ez egykor gipszbánya volt, ami 1912-ig működött. Akkor több millió liter víz töltötte fel az alsó szintjét. Később újra nyitották, 1944-ben pedig a Wehrmacht titkos repülőgépgyárat telepített a bányába. A derék németek szárazra szivattyúzták a tárnákat a termelés beindításához. Napjainkban turistalátványosság a bánya, természetes víz nem jut be, így sógoraink szivattyúk segítségével létesítették a tavat benne. A bányában a levegő 9 fokos, a víz pedig 8 fokos. A turisták megtekinthetik a tárnákat, az egykori bányászati eszközök kiállítási tárgyakká szelídültek. Hasonlóképpen csak néhány alkatrészt tekinthettünk meg a híres Henkel He 162 Salamander sugárhajtású repülőgépből, amit itt készítettek.

A bánya alsó szintjén pedig hajókáztunk egyet. Kristálytiszta a víz. Élmény volt.

Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Seegrotte tavasbarlang Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Seegrotte tavasbarlang Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Seegrotte tavasbarlang

Odakint pedig elkezdett esni az eső. Beöltöztünk, majd a szállásra indultunk. Szerencsére hamar elállt, levethettük a fülledt melegben igencsak kényelmetlen esőruhánkat.

Este a mentőbrigád begyűjtötte Bazsi motorját, ami átkerült Sabre garázsába, itt a fiúk kiszerelték a hátsó kereket, ami másnap a gumishoz ment.

Másnap leszakadt az ég. Egy hónapra elegendő eső hullott. Vagyis pihenőnapot tartottunk.

Következő nap reggelén elkészült a kerék. Kiszakadt a szelep. Megtanulhattuk a gumis szakitól, hogy nem szabad nagyobb méretű belsőt az abroncsba tenni, mert meggyűrődik és kilyukad. Vagy a szelep kiszakad. Viszont megfelelő méret nem volt sehol a nyugati megyékben. Egy traktorbelsőt kapott Bazsi motorja, egy spéci műtét útján beragasztott szeleppel. Már ideje volt, hogy kész lett. Még egy kicsit fel is csiszolták a fiúk a dobfék betétjeit, mert a szerpentinezés hatására az igencsak erős hőterhelés üvegessé változtatta a felületet.

Így technikai délelőttünk végén ismét harcrakész lett a motor és ismét teljes létszámban gurulhattunk. Marci fiam immár mögöttem ült, mint kis utasom!

Léka felé indultunk. A vár gyönyörű. 1968-ban az Eszterházyak eladták a várat egy Anton Keller nevú úrnak, aki alapítványt hozott létre és áldozatos munkával újjáépíttette a várat, amely igen szép. Bejártuk minden nyitva lévő zugát. A kínzókamra sok hasznos eszközt mutatott be, annakidején az emberi jogok biztosa hivatal még nem volt túl aktív. A vasszűz például nagyon is hatékony eszköz lehetett, amikor rácsukták a delikvensre az ajtaját jó pár hegyes vaskaró fúródott a fogoly mellyébe. Szintén megcsodáltuk a korabeli erényövet, ami nem lehetett valami kellemes viselet a kereszteslovagját hűségben és türelemmel váró asszonyság számára.

Rengeteg magyar történelmi emlék fűződik a várhoz, lévén ez valaha a Nádasdy család birtoka volt. Majd az Eszterházyaké.

Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Lékai vár Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Lékai vár

A kerekasztal terem, vagyis a várúri terem lesz az őszi taggyűlésünk helyszíne - közfelkiáltással megszavaztuk.

Látható a várban kiállítás a kereszteslovagokról, illetve denevérekről. A fegyverteremben csatajelenet makettek és fegyverek láthatók, szép a teljes páncél.

A vár melletti tábla azt hirdeti, hogy 1920-ban Léka megmaradt volna Magyarország számára, de az akkori polgármester közbenjárására mégiscsak határrevíziót tartottak és Ausztria kapta meg a falut. Hát, én speciel nem örvendezve olvastam ezt.

Ezután a templomhoz gurultunk, ami nagyon szép. Lementünk a kriptába, ahol a Nádasdy és Eszterházy család tagjai nyugszanak. Sok barbár osztrák összefirkálta a falakat. De a kripták némán, méltósággal hirdetik a magyar nemesi családok dicsőségét. Rengeteg nemzeti színű szalaggal díszített koszorú utal rá, hogy az utókor is tiszteli e híres családok itt nyugvó tagjainak emlékét.

Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Lékai templom, kripta

Következett Kirschlag, ahol egy várromot néztünk meg. A várat egykoron a magyarok betörései elleni védelem céljából építették. IV. Béla alatt került magyar kézre. Sajnos, csak a falak állnak, de a kilátás gyönyörű.

Délutánunk technikaivá vált, mert az én paripám önindító-gombja rakoncátlankodni kezdett. Alig tudtam beindítani. Egy jó kis szerpentinezés után egy cukrászda érintésével elgurultunk a Sabre rezidenciára, ahol szétszedtük a kapcsolót és megtisztítottuk. Bár látványos zöld réz-oxid "díszítette" az érintkezőket, a puszta tisztítás nem segített. Ugyanis a kapcsoló érintkező pogácsái nem feszültek neki az érintkezőknek, elmaradt a kontaktus. De egy gyors hibakeresés eredményeképpen ezt is megoldottuk, Bazsi és Sabre mester jóvoltából. Azóta tuti. Nemsokára fényképes leírást is publikálok a Technika menü alatti Így csináld rovatunkban.

Befaltuk a sütiket, megdögönyöztük Sabre Lilikét és a szállásra gurultunk, majd séta az étterembe.

Utolsó napunk délelőttjén a felsőcsatári Vasfüggöny múzeum volt a cél.

A nyugati határ 1948-tól 1989-ig zárt volt. A tulajdonos elhatározta, hogy a magyar történelem e fontos részét megismerteti a látogatókkal. Az első időszakban aknamezőt telepítettek a határra. A cél, a határsértők megállítása volt, bármi áron. A műszaki zár eszerint készült. Négyzetméterenként tucatnyi aknát telepítettek, botlózsinórokkal. Sok ember lelte ott a halálát.

1955-ben elkezdték felszedni az aknákat, de nem a nyitás jegyében. A korábban telepített öntöttvas- és keménypapír borítású aknák ugyanis tönkrementek. Bakelitborításúakat akartak a helyükre telepíteni. Fel is szedték őket, de nem készültek el az újak idejében. Véletlen? szerintem Isteni gondviselés. Mert így az 1956-os forradalom után így aknamentes volt a határ. De ami késik, nem múlik, a bakelit aknák 1957-től telepítésre kerültek.

1965-ban született politikai döntés az aknazár felszedéséről. Többek közt annak is köszönhetően, hogy az akkori nagy áradás kimosta a Pinka folyóból a robbanótesteket - mert a folyóparton is volt belőlük bőven - és osztrák emberek haltak meg az ár által átsodort aknáktól. 1972-ig felszedték az aknazárat és telepítették az Sz100-as elektromos jelzőrendszert, ami 24V-os feszültség alatt állt és jelezte, ha valaki érintette a vezetékeket. Ez volt a vasfüggöny harmadik időszaka. Ezt 1989 és 1992 közt szedték fel.

Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Felsőcsatár, Vasfüggöny múzeum Shadow Owners Club Magyarország - Őrvidéki barangolás 2014 - Felsőcsatár, Vasfüggöny múzeum

Goják Sándor úr, a tulajdonos is maga is itt szolgált, mint határőr. Támogatást nem kap az államtól, saját erőből tartja fenn a múzeumot. Idén épült fel a Szent Sebestyén kápolna, ami a múzeum területén áll. További kitartást kívánunk munkájához.

Ezután elköszöntünk és hazaindult a csapat. Bábolnánál még együtt megkávéztunk, aztán külön utakon indult haza a brigád. Bazsi és én Komáromnál átgurultunk a Felvidékre és Párkányon át Szálka érintésével Letkésnél tértünk vissza kis Magyarországra. Majd Szobon tankoltunk, Verőcén fagyiztunk egyet, mielőtt hazagurultunk.

Köszönjük a Sabre család munkáját, kitűnő túra volt, sok-sok emlékkel, látnivalóval, történelmünk dicső és fájó emlékeivel.

Magyarország közepe túra - 2014 július 5.

A budapesti találkozón gyülekeztünk, új társak is jöttek. Józsiék egy VT600-al még csak pólót vettek, de Zoli és Andi a szép vörös-drapp VT750C4-essel már debütáltak is, első SHOC-os gurulásuk volt az egynapos túra Szarvasra. Ott volt még Bazsi, Geo, Attila, Endre, valamint kísérőautóval Endre és az én kis családom. A forgalmas 5-ös országúton, majd a szintén zsúfolt 44-ese, biztonságban haladtunk. Nem tülekedtünk, de amikor egy sertéseket szállító kamion került elénk, azt rekordidő alatt megelőztük. Tüdőtágító élmény volt.

Magyarország közepe túra, Szarvas - 2014 július 5.

Egy forró nyári napon elgurultunk a Magyar Királyság földrajzi középpontjához, Szarvas városába. Sétáltunk a Szarvasi Arborétum árnyas fái alatt és körbejártuk a Mini Magyarország makettjeit, amely hazánk nevezetes épületei közül mutat be egy csokorravalót. Klassz motorozással foglaltuk keretbe a napot.

Egy pihenőt tartottunk Lakiteleknél. Egyszer csak dudál egy Gold Wing és begurul a parkolóba. Nocsak, Pataki Jenő, régi ismerősöm! Ők is Szarvas felé vették az irányt.

Szarvason várt ránk Vmotoros Feri. Letámasztottuk a vasakat az üdülőövezet szélén. Magyarország közepéhez, ami a Kőrös partján található, egy emlékút vezet a Kőrös gátján át, amin faragott faoszlopok és emléktáblák jelzik a viharos magyar történelem korszakait, honfoglalástól a közelmúltig. Sajnos több emléktábla már nincs a helyén, a vandáloknak köszönhetően.

A Magyar Királyság közepén egy emlékhelyet alakítottak ki. Nemzeti lobogónkat fújja a szél, a kis dombon pedig terméskőből épített stilizált szélmalom jelzi országunk közepét. Nemzetiszín szalagot kötöttünk és fényképezkedtünk.

Visszafelé fellendítettük egy kisbolt forgalmát, mert alaposan kiszáradtunk a hőségben.

Átgurultunk az Arborétumba. Itt elkészítették az ország kicsinyített, méretarányos "modelljét". Kis hazánk rengeteg szebbnél-szebb nevezetességgél bír, csak szemezgetni lehet a maketten bemutatott híres épületek közt. Tervezik a makettek körének kibővítését, hiszen annyi mindent be kell mutatni még. A kiállítás interaktív, egy gomb megnyomásával az épületekre jellemő hangot játszanak be, például gregorián éneket a jáki teplomnál, zsoltárt a debreceni Nagytemplomnál, Esztergom ékénél, a Bazilikánál pedig Mindszenti bíboros, hercegprímás prédikációját.

Az Arborétum hűs fái alatt élmény volt a séta. Egyedül gyermekeinknek volt energiája szaladgálni, de nekik aztán végtelen. Azt hiszem, simán kimúltunk volna, ha fogócskázni beálltunk volna. Megnéztük a hajókikötőt. jól jött a kis térkép, amin fel vannak tüntetve az Arborétum főbb látnivalói. Ezeket sora vettük, már ameddig időnk engedte. Az valószínű, hogy visszatérünk mág ide. Az Arborétum kertészeinek godos munkája meglátszik, szépen rendben tartják az egyedülálló botanikus kertet. Megzavartuk az önfeledten futkosó mókusokat, hiába, nincsenek felkészülve olyan mértékű zajra, amire gyermekeink képesek.

Hazafelé igazi élménymotorozásban volt részünk. Naplementében, kellemes, hűsülő levegő feszült a délceg mellkasoknak, precíz csapatos gurulással zártuk a napot - király volt.

Köszi a jó társaságot.

Megyer Camp Fesztivál - 2014 június 26-28.

"Ahol a rock & roll találkozik a tehénnel" - és velünk. Nagyon vártuk már a megyeri bulit. Csütörtökön előőrsünk - Rodox, Charlotte és én - el is foglalta a szálláshelyet, a megszokott kempingben. A kézműves programokat vezető Baranyai család és a tűz-zsonglőr csapat voltak a szomszédaink. Mi aznap nem voltunk szolgálatban, így ejtőzhettünk egyet, egy rövid beszerző gurulást követően. Az esti koncerteket jó kis beszélgetések követték. Majd egy kegyetlenül hideg éjszaka. Brrrr.

Péntek délelőtt jött Jana. Lücsivel és Ákossal kiegészülve délelőtt a motorostúránkat a Káli-medencébe vittük, csodálatos úton gurultunk Monoszlóra, hogy megnézzük a Hegyestűt. Már messziről is látszik a hegy, amelyet félig eltüntettek a szorgos bányászkezek. az 1960-as évekig ugyanis bazaltbánya működött itt. A kitermelés után viszont a látogatók megtekinthetik a szinte tökéletesen egységes bazalt oszlopokat, amik a vulkán kihűlése után megdermedve alakultak ki. Meredek lépcsőkön kell felkapaszkodni a hegytetőre, de a panoráma lélegzetelállító, megéri a fáradozást. kőtár és geológiai kiállítás is van ott. Vissza a tábor felé egy kis örömmotorozást is rendeztünk a Tapolca és Sümeg közti tökéletes úton.

Péntek este jót sütögettünk és hajnalig beszélgettünk. Vártuk a Blues Company megérkezését, de sajnos nem jöttek, sem 7 órára, sem éjfélre. Hajnali háromkor viszont felcsendültek a népszerű dalok - már annak, aki ébren tudott maradni, mi már javában aludtunk.

Szombaton délelőtt érkezett Sabre is. A motoros ügyességi versenyt rendeztük meg. Nem akármilyen résztvevőkkel. Az egyik kifejezetten tehetséges versenyzőnk Tomika volt, lábbal hajtott kis motorjával. Szédítő tempót ment, legalábbis az utána futó anyukája arckifejezése erről árulkodott. Aztán jött a bio-quad kategória két képviselője. Egyikük négykézláb próbált szlalomozni, már amennyire állapota engedte. Aztán négy friss legény következett, kezükben egy majdnem csupasz motorvázzal, melyen egy kislegény markolta a kormányt. Ők brummogva, driftelve teljesítették a pályát, a nézőközönség ovációja közepette. Természetesen "normális" motorosok is szlalomoztak, valamint a lassúsági versenyen is megmérettették magukat.

Délután Sümegre vezettük a felvonulást, ezúttal elmaradt a rendőri kíséret, sebaj, megoldottuk. A Püspöki Palota melletti parkban parkoltunk, fagyiztunk egyet, majd a helyi bevásárlóközpont érintésével irány a tábor.

Ezután megható eseményen vehettünk részt. Tavaly ősszel elhunyt Hey Joe, aki elmaradhatatlan résztvevője volt a megyeri buliknak. Az ő emlékére állítottak egy fát és táblát motoros barátai. Ott, ahol a mi Árpink emléktáblája is található. Nemes gesztus volt.

Szombat este is laza buli következett, koncertlátogatással, volt program rendesen. Pesty Laci és Káli Attila is befutottak. Sabre és Charlotte profin levezették a díjátadást, színpadra szólítva a motoros ügyességi versenyek dobogósait és különdíjasait.

Vasárnap korán indultunk, gyors táborbontást követően.

Kitűnően éreztük magunkat, köszönjük a lehetőséget Kristófnak, Megyer polgármesterének.

II. Honda Shadow, VT, VTX Márkatalálkozó, Ercsi - 2014 június 21.

Az ercsi Mozaik TV riportja:


Pesty Laci újságíró barátunk cikke a márkatalálkozóról, ami a Wild magazinban is megjelenik:

Az alapításának 5. évfordulóját ünneplő Honda Shadow Owners Club idei márkatalálkozójára június 21-én került sor, Ercsiben, a festői Duna parti kikötő területén. A szervezők kemény magja, Farkas Tamás prezi vezetésével persze már előző nap délután a helyszínen volt, hogy pontosan átbeszéljék a másnapi teendőket. A csapat mindenre kiterjedő megbeszélést tartott, nem szeretnek ugyanis semmit a véletlenre bízni. Ennek köszönhetően másnap, szombaton minden gördülékenyen zajlott. Volt motorhang-, és motor szépségverseny, sőt Honda-történelem ismereti totó is. Tíz óra után már szép számmal gyülekeztek a bikerek, főleg Honda Shadow chopperek és cruiserek, de bőven jöttek el más márkák képviselői is, akiket a hondások ugyan olyan barátságosan fogadtak, mint márkatársaikat.

II. Honda Shadow, VT, VTX Márkatalálkozó - 2014 június 21.

Klubunk alapításának 5. évfordulóját is megünnepeltük a Honda chopper és cruiser motorkerékpárok hazai seregszemléjén, a II. Honda Shadow, VT, VTX Márkatalálkozón. A közel 100 motor és 150 vendég fémjelezte találkozón színvonalas szakmai programokat, motor- és motorhang-szépségversenyt, ügyességi versenyt tartottunk. Egy közel száz kilométeres gurulással tettük fel a koronát a délutánra. Este pedig egy könnyed klubest következett.

A műsort Tomi prezi mellett Rodox és Sabre vezette. A Honda chopper- és cruiser történelem meghatározó darabjait a rendezők egy külön sorba állították. A találkozó egyik csúcspontja mindenképp az volt, amikor Sabre a külön kiállított tucatnyi Honda előtt egyenként végigvéve a vasakat részletes bemutatót tartott, melyben hihetetlen lexikális tudásról tanúságot téve, egyenként mutatta be a Honda Shadow, VT, VTX történelem egyes darabjait. Valódi időutazásban volt részünk.

A versenyeket és a bemutatót közös vonulás követte, úgy 50-60 vas jött össze a kb. 100 km-es túrára. Azt kell mondjam, voltam már elég sok motoros találkozón, de ez a tali mindenképp kilógott a szokványos összejövetelek közül. Itt most nem volt leszbi show, és vizespóló verseny, voltak viszont színvonalas szakmai beszélgetések és az egészet áthatotta a Honda chopperek és cruiserek iránti feltétlen szeretet. Ezek a srácok, és csajok, tényleg rajonganak a Honda vasakért.

Tomival, a prezivel délután ültünk le beszélgetni. Elmondta, hogy a Honda Márkaklubok Szövetsége 5 éve alakult. A Szövetségben 6 márkaklub képviselteti magát. Tomiék a Shadow, VT, VTX tulajdonosokat tömörítik. De tőlük függetlenül, még külön tagjai a szövetségnek Varaderó-, az Africa Twin-, a Gold Wing-, a Hornet- és CBF tulajdonosok clubjai. A 6 club szövetségére nem csak a magyar márkaképviselet figyelt fel, hanem maguk a japánok is. Így a gyár és a clubok között állandó az együttműködés. Természetesen a szövetségi tagságnak szigorú kritériumai vannak, melyeket be kell tartani. Minden tagklub saját tagfelvételi rendszerrel rendelkezik, melynek fontos része, hogy teljes jogú klubtag csak az adott típus tulajdonosa lehet. A Honda erkölcsileg, és anyagilag is támogatja a szövetséget, cserébe a clubok hitelesen képviselik és promotálják a „Honda életérzést”.

A délutáni vonulás alkalmával a konvoj megállt Etyeken egy rövid pihenőre, itt megkoszorúzták a kommunista diktatúra által 1953-ban elhurcolt etyeki polgárok emlékművét. Majd nemzetiszín szalagot kötöttek az onnan pár méterre lévő Trianon emlékhely egyik oszlopára. Ezzel kapcsolatban Tomi a következőket mondta :”MI nem politizálunk. De egyik tagunk 19 hozzátartozójának neve szerepel az emlékművön, neki 19 rokonát hurcolták el bírósági ítélet nélkül. Egy emberi gesztus volt, hogy ott megálltunk. Természetesnek éreztük azt is, hogy aki akar, magánemberként szalagot kössön a Trianon-emlékhelyre.”

Tomi azt is elmesélte, hogy már 3-szor voltak Erdélyben, és a Délvidéken is. És idén nyugatra veszik az irányt, az Őrvidékre mennek. Úgy érzik, ilyenkor haza érkeznek. Nekem különösen kedves emlék volt ez a találkozó, és az is, hogy Yamaha DragStaros létemre befogadtak a fiúk. Bár, hozzátették, azért remélik, hogy egyszer majd veszek egy motort is.

Malomtúra - 2014 május 24.

A szokásos M1-M7 kivezető melletti találkozási pontnál gyülekeztünk. 10 motor. Attila, Bazsi, Jana, Geo, Pipás, Easy és Ljuba, Géza, Zoli, Manó és jómagam.

Problémamentes 30 kilométer után leparkoltunk Felcsúton a Pancho Aréna mellett. Maga az épület nagyon szép. Minden megvan benne, ami a jó focihoz szükséges, mint infrastruktúra. Komplett intézmény, közösségi termekkel, sajtószobával, stadionnal, VIP-páholyokkal. A hely méltón őrzi Puskás Öcsi emlékét. Rengeteg fénykép, emléktárgy lelhető fel itt róla. A stadion is korszerű, igényes kialakítású. Már csak a színvonalas szakmai munka és a megfelelő játékosállomány kell és talán lesz ismét jó magyar foci.

Malomtúra - 2014 május 24.

Attila szervezte egynapos gurulásunkat, melynek során meglátogattuk Felcsúton a Pancho Arénát, majd Jásdon és Örvényesen a ma is működő vizimalmokat.

Utána Jásdra gurultunk. Itt a tulajdonos áldozatkészsége és munkája nyomát őrzi a vizimalom. Szépen helyreállították, működik is. Bár az ötvenes évek közepe táján őrölt utoljára. Akkor feltöltötték és csökkentették a malomkerék átmérőjét, ami működteti a gépeket de már őrölni nem lenne elegendő nyomatéka. A vizimalmok zárt láncú technológiát valósítottak meg. A molnár felöntötte a búzát a garatra. Az pedig számos szűrő, rostáló és őrlő fokozaton keresztül ment át, míg a folyamat végén a kenyérliszt a zsákokba került. A malomban már a XX. század eleji műszaki megodásokat láthattuk. Ganz-gyártmányú gépek végzik a munkát. Nincs villanymotor, mindent a malomkerék által hajtott tengely hajt, szíjhajtásokon és fogaskerekes hajtóműveken keresztül.

A következő állomás Várpalota volt, egy tankolás, kávézás. Majd a 8-ason irány Veszprém és a Füred felé vezető út.

Aztán ismét malomlátogatás, Örvényesen. Az itteni malom is működik. 1055 óta áll itt malom. A malomkerék effajta technológiáját még a Bencés szerzetesek honosították meg. Nagy-Magyarország területén egykoron 24900 malom működött. A patak, amely mellett álltunk egymaga vagy egy tucat malmot hajtott. Az utolsó molnár 1985-ben még űzte a szakmát és őrölt is a malom. Itt is a Ganz-gyár masinái végezték a munkát, szépen, rendben, a malomkerék méltóságteljesen forgott, hajtva a tengelyt és a gépeket. Megfigyelhettük emellett a molnár életének színteréül szolgáló helységeket. Mert bizony a molnár ott is lakott a malomban, családostól.

Egy kis múzeum is található a helyszínen, itt az egykori vidéki élet mindennapi eszközeit állították ki. szerszámok, eszközök, egykori iparos mesterek kézügyességéről tanúskodóan, a vidéki élet célszerűségét idézve. Sok tárgyat fel is ismertünk, hála műveltségünknek és gazdag élettapasztalatunknak. Mesélte házigazdánk, hogy a nagytudású külföldi látogatók közül szinnte senki nem ismerte fel a disznóperzselőt. Mert ugye a Lajtától nyugatra nem szokás a falusi disznóölés. Ennélfogva természetesen halványlila gőzük sem lehet róla, mik e hazánkban népszerű téli közösségkovácsoló program szerszámai. Angol szó sincs rá, mert a "flamethrower" (lángszóró) kifejezés mást jelent, így maradt a "pig leg epilator" gyöngyszem, amivel a turisták számára próbálta lefesteni a szerszám használatát

A napot egy könnyű ebéddel zártuk s beszélgettünk egy jót. A hazaút már fakultatív volt, Fehérvárig együtt gurultunk, majd kiscsoportban ki-ki haza. Még egy utolsó bőrig ázás is belefért, mondván az utolsó tíz kilométerre már nem szoktam beöltözni.

Köszi, Attila, klassz egynapos program volt.

Tavaszi szezonnyitó HKT gurulás - 2014 április 12.

Az Africa Twin csapat szervezésében a tavaszi nyitó gurulás során a Tisza-tó felé vettük az irőányt. Klubunkat Jana, Geo, Manó és jómagam képviseltük. Országúti menet után megérkeztünk, csatlakozott hozzánk Vmotoros Feri, a meglepetésember.

Ebédünk elköltése után konzervatív útvonalat választottunk Budapest felé, a 30-as úton.

Kellemes nap volt, köszönjük.

Technikai nap, páty - 2014 április 5.

Köszönjük, Pipás Család, kiváló volt a szervezés, rendesen odatettétek magatokat.

Az idei első csapatos gurulás is jól sikerült, jó volt az összhang, semmi csalinkázás, vasalózás.

A zsámbéki romtemplom jelenlegi állapotában is gyönyörű. Impozáns látványt nyújt. A Lámpamúzeum egy lelkes, odaadó ember élete munkáját mutatja be. Számtalan lámpa, festmény és más emlék jelzi a gyűjtőmunka eredményét. Az udvaron a falusi élet használati tárgyai, földműveléshez, állattartáshoz szükséges eszközök, egy óriási olajprés, no meg egy tábori kenyérsütő, ami a Néphadsereg "arzenálját" képezte egykoron. Néhány páva hangos "éneke" is magára vonta a figyelmünket. Az ékes madarakat Balu inkább kemencében sülve, sörrel meglocsolva képzelte el, igen, ki hogy szereti ;) Csoportkép, aztán indulás tovább Pátyra.

Technikai nap, páty - 2014 április 5.

Pipásék szervezésében technikai napot tartottunk Pátyon. Előtte megtekintettük Zsámbékon a ferences Romtemplomot, majd a Lámpamúzeumot

Pipáséknál pogácsával és kávéval kezdtünk. Technikai napunk első részeként a Shadow-k karbantartásáról beszélgettünk. Szó esett a rendszeres, időszakos műveletekről. Az olajról, funkcióiról. Magyarázatot kaptunk, hogy mik a leggyakoribb tévhitek adalékokról, csodaszerekről, csoda-tuningról. Megtudhattuk, hogy készülnek hazánkban a különböző márkájú üzemanyagok. Az elhangzottakról majd írok egy összefoglalót, hogy honlapunk olvasói is tanulhassanak belőle.

Ezután elgurultunk egy szomszédos utcába, ahol szlalompályát alakítottunk ki. Következett a bóják ritmikus kerülgetése. ;) . Mindenki begyakorolhatta. Szlalom gyorsasági versenyt nem rendeztünk, de lassúságit igen, ami szintén komoly feladat volt. Ezt Rodox nyerte, nagy fölénnyel, ezúton is gratulálunk 8-)

Jött a jól megérdemelt paprikáskrumpli, szuper volt. Majd a technikai nap gyakorlati része következett. Kispipás a ZLED cég tulaja, led-es fénytechnikai cuccokat kinál. Megirigyelve Balu gépén látott fény-kompozíciót, Rodox és én hasonlót szerettünk volna. Tehát két C4-es volt Kispipás munkájának színhelye. Kalákában szétszedtünk két motort. Rodox saját kezűleg szerelhette szét a sajátját. ;) Tank le, benzin lefejtés, hogy következhessen a LED szalag szerelés. Ugye, jó esetben nem szabad a benzinnek folynia nyitott benzincsapnál sem, mert a membránnak zárnia kell. Ez Rodox tankján igy is volt. Az enyemből bezzeg simán dőlt a benzin. Nézzük csak. Á, rosszul szerelték vissza egykor a membránt, szorult a stift, a rugó nem tudta zárni. Balu megjavitotta. Balu rulez. 8-) Aztán Kispipás szerelte az elektronikát, Pipás saruzta a biztosíték bekötést, zajlott a munka. Akkura rákötni, kapcsolót felszerelni, csatlakozókat felforrasztani, szalagot felragasztani...majd minden csatlakozót összedugni...próba: MŰKÖDIK :idea: Majd minden vissza szépen a helyére, a motorra. Sötétedésre el is készült mindkettő.

Nagyszerű, tartalmas nap volt, sokat tanulhattunk. Csapatmunkából jeles. Köszi a részvételt, a segítséget és mindenek felett ;) a Pipás családnak a rengeteg munkát és a szives vendéglátást.

Motorfesztivál - 2014 március 21-23.

A Honda Hungary-nek köszönhető, hogy rendszeresen meghívja a motorkiállátásra a Honda Márkaklubok Szövetsége 6 tagklubját. Idén is volt klubsarok, ahol a tagklubok találkozhattak a látogatókkal. Klubunk számára fontos esemény ez, mert hisszük, hogy hasznos, ha a tulajdonosi tapasztalatainkat megoszthatjuk az érdeklődőkkel.

Motorfesztivál - 2014 március 21-23.

2014-ben is volt Klubsarok a budapesti motorkiállításon. A Honda Márkaklubok Szövetsége6 tagklubja képviseltette ott magát.

Idén is technikai jellegű kérdésekkel fordultak hozzánk. Ajánlottuk szakervizeinket, ahová mi is hordjuk a vasakat. Kiegészítőkkel kapcsolatban is jöttek kérdések. Természetesen a motorválasztásban is segítettünk, reméljük valóban létrejön az üzlet és újdonsült márkatársainkat új paripájuk nyergében is láthatjuk majd.