Fury

A Honda új choppere a Fury

Honda Fury

Honda Fury teszt - onroad.hu

Honda Fury - Magyarországon hivatalos nevén a Honda VT1300CX ABS - a Honda Hungary honlapján

Honda Fury technikai adatok itt

Honda Fury topik a fórumunkon

Honda Fury bemutató Magyarországon - eseménynaptárunkban

Honda Fury 2010

Honda Fury bemutató a Honda Dream-ben

Bemutatkozik a Honda Fury Magyarországon

Komlós Attila ügyvezető meghívásának eleget téve tiszteletünket tettük a Honda Dream márkakereskedésben, ahol végre tetközelből is láthattuk a Honda új chopper-ét. Radikális formavilág, chopper-es, légies design, markáns ívek, a Hondá-tól szokatlan forma...és az 52 fokos hengerszögű V2-es blokk...reméljük mihamarább ki is próbálhatjuk.

Fury cikkek

Honda Fury - hír (forrás: a5 magazin)

Welcome to the Wild side-of Honda - Honda Fury (motorcycllistonline.com)

Honda Fury Review - A Chopper from Honda? (motorcycle.com)

2010 Honda Fury Unveiled - The Big Red does its first chopper (motorcycle.com)

Sziasztok!

Engedjetek meg nekem pár privát gondolatot, a Honda custom design stratégiáját, és ebből fakadóan a Fury-t is érintve. Többször beszéltünk már arról, hogy a "felkelő nap országainak" motorgyárai közül a Honda volt az, aki mind a műszaki újdonságaiban, mind a formai kialakításokban az élen járt, ami a világ motorkerékpár gyártására is nagy hatással volt. Minket Shadowsokat elsősorban a VT modellek evolúciója érdekel.

Konkrétan itt gondolok a 600-sa Shadow-ra, az 1.1-es ACE Shadow-ra és ezek "leszármazottjaira" napjainkig. Jó példa még a bivalyerős 1800-as VTX-is, ami a világ első power cruisere volt (!).

Harmonikus, klasszikus de mégis teljesen egyedi külsővel rendelkező motorok ezek, ötvözve a könnyű kezelhetőséggel, páratlan műszaki tartalommal, legendás megbízhatósággal. A többi három motorgyártó csak követni tudta ezt az irányt, megelőzni nem. Bár voltak erre kísérletek, ezek általában túlzásokban jelentek meg, ami aztán a kezelhetőség rovására ment, így nem hozva nagy áttörést nekik.

És itt a Fury, ami szintén egy jó példája a Honda design filozófiájának. A gyártó itt sem arra törekedett hogy akár méretben, súlyban vagy lökettérfogatban túlszárnyalja a többi cruiser gyártót, hanem ismét egy merőben újat alkotott.

Egy teljesen egyedi, radical stílusközeli filigrán nagychoppert tervezett az 1.3-as VTX átdolgozott, erős de kezelhető blokkjával, és ezzel újra feladta a leckét. A színrefújt nyújtott váz, az alacsonyan elhelyezett ülés, csak az épített motorokon jellemző, szokatlanul íves kicsi tank, a nyújtott első villa a vékony chopper kerékkel bizony nehezen hiteti el velünk hogy ez egy gyári szériamotor, pedig az. A

Honda a Fury-val megint bebizonyította hogy a saját útját járja, és még mindig tud újat adni a custom motorgyártásban is.

Ákos